سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسابقه شطرنج قهرمانی باشگاههای آسیا از اول آگوست به میزبانی هیکادوا در سریلانکا آغاز شد که با قهرمانی نمایندگان ایران همراه بود.

Saipa Chess Team

تنها 8 تیم باشگاهی کشورهای منتخب قاره حق حضور در این مسابقات را داشتند. تیم سایپا با ترکیب احسان قائم مقامی (کاپیتان)، سید محمدامین طباطبایی، امیررضا پوررمضانعلی، مسعود مصدق‌پور و پرهام مقصودلو بر روی میزهای 5 گانه، به مربیگری مرتضی محجوب و سرپرستی مسعود ناموری در مسابقات حاضر شده است.

تیم‌های سایپا و نمایندگان چین، استرالیا، بنگلادش شانس‌های کسب مدال در این مسابقات بودند که سرانجام نماینده کشورمان با چهار پیروزی متوالی به عنوان ارزشمند قهرمانی رسید.

در دور اول تیم سایپا با نتیجه درخشان 3/5 بر 0/5 نماینده بنگلادش را شکست داد و خیز بزرگی برای قهرمانی برداشت. در دور دوم یک پیروزی قاطع دیگر، این بار برابر نماینده چین به دست آورد تا صدرنشینی خود را تثبیت نماید.

بازی سوم سایپا مقابل نماینده استرالیا بود که با نتیجه قاطع چهار بر صفر به نفع نماینده کشورمان به پایان رسید. سایپا در آخرین دیدار مقابل سریلانکا 4 بر 0 به برتری رسید و عنوان ارزشمند قهرمانی خود را قطعی کرد. هر چند رقابت سایر تیم‌ها برای کسب عنوان دومی و سومی همچنان ادامه دارد.

همچنین نمایندگان ایران بر روی میزهای 1 تا 4 رقابت‌ها موفق به کسب مدال طلا شدند. احسان قائم مقامی در میز یک، طباطبایی در میز دو، پوررمضانعلی در میز سه و مصدق‌پور در میز چهار صاحب مدال طلا شدند. پرهام مقصودلو نیز شانس کسب مدال ارزشمند طلا در میز 5 را داشت، اما به دلیل حضور در لیگ ترکیه و دیر رسیدن به مسابقات این فرصت را از دست داد.

تیم شطرنج سایپا با همین ترکیب از تاریخ 3 لغایت 10 شهریور ماه نیز به نمایندگی از شهر تهران در مسابقات قهرمانی شهرهای آسیا که در هندوستان برگزار می‌شود حضور خواهد یافت.

 

کد خبر 378655

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha