همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید کارهای خوبی که جنبه ملی دارند غبارآلود شوند، گفت: باید جدا از اختلافات سیاسی قدردان خدمات شایسته بود.

علی لاریجانی

به گزارش  تهران سما، علی لاریجانی در مراسم افتتاح خط 8 مترو تهران با اشاره به تلاش شهرداری تهران و شخص شهردار و روحیه تلاشگری وی در خدمت‌رسانی به مردم، گفت: کارهای مهمی طی چند سال گذشته در شهر تهران صورت گرفته است.

وی افزود: امروز توفیق حضور در افتتاح این پروزه را داشتم. برای اجرای این طرح خوب کار شده است و نباید کارهای خوبی که جنبه ملی دارند غبارآلود شوند. این پروژه هم از لحاظ سازه معماری و هم از لحاظ فضاسازی می‌تواند برای افرادی که در فرودگاه حضور طولانی داشته باشند مقر راحتی باشد و دسترسی به تهران را تسهیل کند.

وی با تقدیر و تشکر از شهردار تهران، تصریح کرد: ممکن است کسانی مناقشات سیاسی و اختلافات سیاسی داشته باشند، اما اینکه برخی فعالیت‌ها مورد انتقاد قرار بگیرد کار خوبی نیست. در مسائل سیاسی صحبت‌هایی هست، اما وقتی پشت سر را نگاه می‌کنید، می‌بینید باقیات‌الصالحاتی بر جا مانده است.

رییس مجلس شورای اسلامی، استفاده از تعبیراتی همچون شهر سوخته را گزاف دانست و گفت: باید جدا از اختلافات سیاسی قدردان خدمات شایسته بود.

وی به گروه‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی توصیه کرد در همه حال رعایت حال زحمت‌کشان را بکنند.

لاریجانی با اشاره به لزوم توجه به موضوع حمل و نقل ریلی در کشور، گفت: تصادفات هزینه زیادی را به کشور تحمیل می‌کند. بر همین اساس در برنامه ششم توسعه توجه به حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از اولویت‌ها مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 600 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد که برخی از آنها قابل واگذاری و برخی دیگر غیرقابل واگذاری است. بنابراین تنها راه بهره‌برداری از این پروژه‌ها واگذاری پروژه‌های کوچک به بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه برای حل چالش‌ها باید اراده ملی را معطوف کنیم، گفت: اگر مصالح ملی را فدای چالش‌های سیاسی کنیم خیانت بزرگی کرده‌ایم.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 50 هزار میلیارد تومان اوراق در بودجه 96 دیده شده است، گفت: عواید مالیات و نفت خرج هزینه‌های جاری کشور می‌شود و چیزی برای پروژه‌های عمرانی نمی‌ماند به همین دلیل مجبور به استفاده از اوراق هستیم؛ اگر چه این راه اصولی نبوده و این مسیر قابل ادامه نیست.

وی راه حل اشتغال را توسعه تولید دانست و گفت: همچنین باید سعی کنیم از فاینانس بیشتری استفاده کرده و زمینه سرمایه‌گذاری خارجی را در کشور فراهم کنیم.

لاریجانی ابراز امیدواری کرد حرکت خوبی که در تهران و مجموعه شورای شهر و شهرداری برای آبادانی تهران انجام شده است، ادامه پیدا کند.

کد خبر 378618

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha