مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

مریم حدادی: میوه‌های تابستانی با همه زیبایی‌شان، گاهی وقت‌‌ها شما را سر یک دوراهی بزرگ قرار می‌دهند.

لواشک

 اين دوراهي زماني به‌وجود مي‌آيد كه شما در مقابل صحنه زيباي ميوه‌هاي چيده شده در ميوه‌فروشي مي‌ايستيد و بعد به ياد همه ميوه‌هاي خريداري شده هفته گذشته مي‌افتيد كه قسمتي از آنها را مجبور شده‌ايد دور بريزيد. اين اتفاق در روزهاي تابستان زياد تكرار مي‌شود چون تنوع ميوه‌ها در اين فصل زياد است و بيشتر خانواده‌ها متأسفانه مديريت خريد و مصرف ندارند و اگر در مدت زمان كمي به سراغ‌ اين ميوه‌ها نروند، رفته‌رفته رنگ و روي اوليه را نخواهند داشت و مسير فساد را به سرعت طي مي‌كنند.

اما از آنجا كه ما معتقديم هميشه راه‌حلي وجود دارد، تصميم گرفته‌ايم اين بار هم به‌دنبال راه حل‌هاي بيشتري براي جلوگيري از اين حجم اسراف باشيم. بايد كمي وقت صرف كنيد تا بتوانيد به شكل‌هاي ديگري نيز از آنها استفاده كنيد.

  • لواشك؛ ساده‌ترين راه‌حل

اين پيشنهاد زماني گره‌اي براي شما باز خواهد كرد كه ديگر كار از كار ميوه‌ها گذشته باشد. هم ظاهرشان بهم ريخته باشد و هم بعضي قسمت‌هاي ميوه‌ها دچار پوسيدگي شده باشند. ميوه‌ها را درون ظرفشويي قرار دهيد. آنها را بشوييد. حالا ميوه‌ها را درون قابلمه‌اي بزرگ بريزيد و آن را زير شير آب قرار دهيد. زماني كه حجم آب به نيمه‌هاي قابلمه رسيد، آن را به روي گاز منتقل كنيد. اجازه بدهيد روي يك شعله ملايم، ميوه‌ها بپزند.

بعد از اطمينان از اينكه آب درون قابلمه به غلظت مورد نظرتان رسيده است، اجازه دهيد تا سرد شوند، حالا به كمك صافي، هسته‌ها را از قسمت گوشتي ميوه جدا كنيد و درون سيني‌اي كه از قبل، كف آن را با مقدار خيلي كمي روغن چرب كرده‌ايد، بريزيد. بسته به نوع ميوه‌ها، مي‌توانيد قبل از سرد شدنشان، نمك، گلپر و ادويه‌هاي اين چنيني را اضافه كنيد. بهترين راه اين است كه سيني‌هاي ميوه‌ها را به روي پشت‌بام ببريد تا لواشك شما طعم آفتاب به‌خود بگيرد و حسابي خشك شود.

  • به سراغ سالاد ميوه برويد

اگر فكر مي‌كنيد تهيه لواشك و ميوه‌هاي خشك شده، زمان زيادي مي‌گيرد، پس با اين پيشنهاد همراه باشيد. سالاد ميوه پيشنهادي است كه مي‌تواند باعث سرعت استفاده مصرف ميوه‌ها شود. ميوه‌هايي مانند هلو، شليل، سيب‌هاي كوچك تابستانه و زردآلو را به قطعات كوچك مكعبي خرد كنيد، مقداري آب آناناس يا طعم‌هاي مورد علاقه‌تان را روي آنها بريزيد و ظرف حاوي ميوه‌ها را درون يخچال بگذاريد تا خنك شود و به‌خوبي طعم ميوه‌ها با هم مخلوط شود.

مي‌توانيد در كنار اين ميوه‌ها مقداري ژله همراه با شكلات‌هاي كوچك رنگي درون ظرف پذيرايي قرار دهيد و اعضاي خانواده را حسابي غافلگير كنيد. تكه‌هاي كوچك كاكائو هم مي‌توانند به اين غافلگيري شما اضافه شوند و كمك خوبي براي انتقال بهتر طعم‌ها باشند.

  • ميوه‌هاي خشك

تقريبا همه ما طرفدار پروپا قرص ميوه‌هاي خشك شده هستيم. به‌خصوص زردآلو و هلو كه در صدر فهرست قرار دارند. حالا فكر كنيد شما خودتان مي‌توانيد در خانه از اين سوپراستارهاي خوشمزه پذيرايي، تهيه كنيد. براي تهيه ميوه خشك بايد ميوه‌هاي سالم‌تري نسبت به آنهايي كه تبديل به لواشك شده‌اند داشته باشيد.

آنها را بشوييد، به كمك چاقو و به دقت، ميوه‌ها را از وسط نصف كنيد، هسته را به آرامي بيرون بياوريد و مراقب باشيد تا ميوه در اين مرحله از هم نپاشد. اگر مكان آفتابگير مناسبي داريد، ميوه‌ها را روي پارچه قرار دهيد تا به خوبي خشك شوند. اما اگر اين مكان آفتابگير را نداريد، ميوه‌ها را راهي فر كنيد چرا كه در غيراين‌صورت بافت گوشتي و آبدار ميوه‌ها در سايه كپك خواهد زد. كمترين مقدار شعله را انتخاب كنيد و سيني را درون فر بگذاريد. سعي كنيد با فاصله‌هاي زماني خيلي كوتاه، ميوه‌ها را چك كنيد تا نسوزند. به‌همين راحتي و در كمترين زمان، ميوه‌هاي خشك‌شده مخصوص خودتان را تهيه كرده‌ايد.

  • غذاهاي ميوه‌اي

تا به حال به اين فكر كرده‌ايد كه مثلا با هندوانه يك شام خوش‌رنگ و لعاب درست كنيد؟! پيشنهاد وسوسه‌برانگيزي است. به سراغ هندوانه‌هاي داخل يخچال برويد، قسمت‌هايي از آنها را كه در معرض هوا قرار گرفته و خشك شده‌اند را جدا كنيد، حالا هندوانه‌ها را به قطعات كوچك و نگيني خرد كنيد.

پنير مورد علاقه‌تان را هم از يخچال بيرون بياوريد، آن را هم به قطعات كوچك تقسيم كنيد و به همراه گردوي خرد شده، روي هندوانه‌ها بريزيد. حالا به سراغ نان برويد. نان‌هاي لواش را به شكل مثلث‌هاي كوچكي برش بزنيد، در مقداري كمي كره تفت بدهيد تا طلايي شوند. بعد از خنك شدن نان‌ها، مي‌توانيد آنها را روي پياله‌هاي حاوي هندوانه و پنير و گردو بريزيد و براي تزئين هم از چند برگ نعناي تازه استفاده كنيد تا هم تكميل‌كننده رنگ‌هاي غذاي شما باشد و هم عطر لذت‌بخشي به آن بدهد.

کد خبر 378488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha