رئیس سازمان شیلات در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی شیلات آبزیان و ماهیگیری در جزیره کیش اعلام کرد: سازمان شیلات آمادگی دارد همه فعالیت‌های خود را در راستای اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان شیلات ایران، شعبانعلی نظامی  افزود: هم‌اکنون سازمان شیلات یک مرکز پرورش ماهی ندارد و فقط چند مرکز تکثیر ماهیان خاویاری و ماهیان استخوانی دارد و درصورتی که نیرو‌های بخش خصوصی بتوانند مسئولیت آن را قبول کنند در یک برنامه 3 تا 4 ساله واگذار می‌شود.

به گفته وی، آبزی‌پروری جزو زودبازده‌ترین شغل‌ها در کشور است و در این راستا ایران در میان150 کشور در حال توسعه مقام دوم را دارد.

وی با اشاره به وجود بیش از 500 هزار منابع آبی در کشور تصریح کرد: تنها 10 درصد از قابلیت‌های بالقوه کشور بالفعل شده است و با وضعیت دامپروری که 90 درصد از قابلیت‌های آن بالفعل شده بسیار متفاوت است.

همچنین در این مراسم معاون وزیر جهاد کشاورزی، گفت: دولت امسال صد‌ها میلیارد تومان وام برای توسعه تولیدات آبزی پروری در اختیار سازمان شیلات گذاشته است که با پرداخت 50 میلیارد تومان وام به شناور‌های کوچک در حوزه غربی اقیانوس هند توانستیم در بین 46 کشور در اقیانوس هند مقام اول را به دست آوریم. 

لزوم گسترش صادرات محصولات آبزی‌پروری

وزیر تعاون هم در این مراسم اعلام کرد: به منظور گسترش صادرات محصولات آبزی‌پروری کشور اتحادیه‌های تعاونی باید همراه با سایر پیشگامان در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 گام بردارند.

محمد عباسی، گفت: ایران دارای 2 هزار و 700 کیلومتر مرز آبی است که 900 کیلومتر آن در شمال کشور و یک هزار و 800 کیلومتر آن در جنوب قرار دارد که وجود این مرزهای آبی بستر مناسبی را برای توسعه فعالیت‌های آبزی‌پروری فراهم کرده است.

کد خبر 37843

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز