پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: در شرایطی که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با تدابیر تعرفه تجاری برای کشورهای قدرتمند تجاری جهان مشکلات زیادی ایجاد کرده است، ائتلاف اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس بر جهانی شدن به عنوان یک پدیده سودآور برای دنیا تاکید کردند.

بریکس

به گزارش ایرنا، وزیران دارایی چین، روسیه، هند، آفریقای جنوبی و برزیل در نشست دو روزه خود که در شانگهای در شرق چین برگزار شد، گفتند که با هر اقدامی علیه جهانی شدن مخالفند کردند.

آنها تاکید کردند که دنیا به پیشبرد این فرایند نیاز دارد و این گروه و جامعه بین المللی باید با هر تدبیر حمایت گرایانه تجاری یکجانبه مخالفت کند.

همچنین در این نشست طرفین در باره تسهیلات تجاری، همکاری های علمی و فنی و اقتصادی بحث و رایزنی کردند.

وزارت بازرگانی چین روز پنجشنبه 12 مرداد در تارنمای خود گزارش کرده است که وزیران دارایی بریکس همچنین راه های توانمند کردن سامانه تجاری بین المللی را مورد بررسی قرار داده اند.

بریکس در سال 2006 میلادی شکل گرفت و خبرگزاری شین هوا گزارش کرده که همه اعضای گروه برنامه هایی را برای تقویت همکاری اقتصادی بین اقتصادهای نوظهور و توسعه یافته تدوین کرده اند.

در این نشست اعلام شد که بریکس با داشتن ظرفیت یک چهارم تولید اقتصادی و نیمی از رشد اقتصادی دنیا باید بر توسعه اقتصادی جهان مدیریت کرده و بر آن به نوعی حاکمیت داشته باشد.

حراست از سامانه تجارت بین المللی و مقابله با متغیرهای نامطلوب اقتصادی و تجاری، گسترش همکاری برای مقابله با یکجانبه گرایی و حراست از جهانی شدن از جمله اصلی ترین موضوعات مورد بحث در این اجلاس است.

همچنین طرفین در حال تهیه سندی از این نشست هستند که در ماه آینده میلادی در اختیار اجلاس سران بریکس قرار خواهد کرد که در شهر شیامن در جنوب شرق چین برگزار می شود.

بریکس سازمان نوظهوری متشکل از کشورهای روسیه، چین، هند، آفریقای جنوبی و برزیل است و براساس یک تفاهم بین المللی برای مدیریت، بخشی از اقتصاد جهانی تشکیل شده است.

این گروه که ابتدا در خصوص تولید و فروش فولاد نقش مهمی داشت هم اکنون در زمینه های مختلف از قبیل انرژی، بانکداری و دیگر مسائل بین المللی نیز فعال شده و به عنوان یک قدرت جهانی درآمده است.

کد خبر 378259

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha