همشهری آنلاین: خبرگزاری روسی ریانووستی اعلام کرد: سران گروه بریکس متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی از حق ایران برای داشتن برنامه هسته‌ای صلح آمیز حمایت کردند.

 گروه بریکس از حق ایران برای داشتن برنامه اتمی صلح آمیز حمایت کرد

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، سران گروه بریکس در بیانیه مشترک خود که روز سه شنبه در اجلاس سران این گروه در شهر فورتالزا برزیل صادر شد، از نتایج مثبت مذاکرات ایران و گروه 1+5 میانجی گران بین المللی حل مساله هسته‌ای (روسیه، آمریکا، بریتانیا، چین ، فرانسه و آلمان) استقبال کردند.

در بیانیه پایانی نشست سران بریکس در برزیل ابراز امیدواری شده است که راه حل درازمدت مساله هسته ای ایران پیدا شود.

در این بیانیه آمده است: ما حق مسلم ایران ایران برای بهره برداری صلح آمیز از انرژی هسته ای مطابق با تعهدات بین المللی این کشور را می‌پذیریم.

این بیانیه افزود: نمایندگان ایران و گروه ˈ1+5ˈ میانجیان بین المللی در حال حاضر در مذاکرات وین که روز 2 ژوئیه آغاز شده، تلاش می کنند تا روز 20 ژوئیه درباره تضمین برای اثبات ماهیت صرفا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران در برابر رفع کامل تدریجی تحریمات بین المللی علیه جمهوری اسلامی به توافق برسند.

پیشتر ˈجان کریˈ وزیر امور خارجه آمریکا که برای شرکت در نشست گروه ˈ1+5ˈ میانجیان بین المللی و ایران در وین به سر می برد، اظهار داشته بود تهران می تواند برنامه هسته ای صلح آمیز داشته باشد.

این ششمین دور مذاکرات ایران و گروه ˈ1+5ˈ میانجیان بین‌المللی برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای است.

کد خبر 266105

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha