دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

ششمین جشنواره فیلم شهر شامگاه یکشنبه ۸ مرداد با بزرگداشت فاطمه معتمدآریا و نکوداشت زنده‌یاد حبیب‌الله کاسه‌ساز در باغ‌موزه هنر ایرانی افتتاح شد.

جشنواره فیلم شهر تا ۱۴مرداد در پردیس ملت برپاست

به گزارش همشهري، در ابتداي مراسم سيدعلي احمدي در مقام دبير جشنواره فيلم شهر از اهالي تهران خواست تا در روزهاي برگزاري جشنواره آنها را تنها نگذارند. بعد نوبت به اهداي جوايز بخش اصلي مسابقه محله رسيد و سپس جوايز ويژه تهران به برگزيدگان اهدا شد. رتبه سوم اين بخش را ايمان بيات‌فر براي «اجاره‌نشين‌ها، ۲۶سال بعد» دريافت كرد. اكرم نعمتي با «پارك» دوم و آرمين تيموري با «اين باريكه راه» اول شدند و جايزه ويژه شهر امن به بابك مجيدي براي «كلاغ‌پر» رسيد.

بخش بعدي مراسم به تجليل از معتمدآريا اختصاص داشت كه بازيگر تحسين‌شده سينماي ايران در سخناني كوتاه گفت: «هر قدر اتفاق پرمهر در اين شهر بيفتد ميزان خشونت از اين جهان مدرن كمتر مي‌شود. اميدوارم ما به‌عنوان سينماگر بتوانيم نابساماني‌هاي شهرمان را سامان دهيم و در به آرامش رسيدن شهروندان سهمي داشته باشيم.» در بخش ديگر افتتاحيه مراسم، نكوداشت زنده‌ياد كاسه‌ساز برگزار و از پوستر او رونمايي شد.

در ادامه جوايز بخش مسابقه تبليغات سينماي ايران به برگزيدگان اهدا شد. تنديس و ديپلم افتخار اين بخش به محمد روح‌الامين براي لوگوتايپ «ايستاده در غبار»، «من» و «نهنگ عنبر» تعلق گرفت و در بخش پوستر فيلم‌هاي داستاني كوتاه و نيمه‌بلند، تنديس و ديپلم افتخار به علي باقري براي «روتوش»، «روياهاي دم صبح» و «يك گزارش» رسيد.

در بخش پوستر فيلم‌هاي سينمايي با تقدير از باقري، تنديس و ديپلم افتخار را محمدحسين هوشمندي براي طراحي پوستر فيلم سينمايي «من» دريافت كرد. همچنين در بخش بهترين آنونس و تيزر، تنديس و ديپلم افتخار به اميرشيبان خاقاني براي تيزر «رگ خواب» و محسن اميريوسفي براي تيزر «خواب تلخ» تعلق گرفت.

کد خبر 377976

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha