یکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

فعالان بخش‌خصوصی که به انتقاد از دولت‌ها مشهورند از وزیر جهادکشاورزی تقدیر کردند تا نشان دهند در مواردی که اقدامات مؤثری از سوی دولت انجام شود، دست به تشویق می‌زنند.

فعالان اقتصادي در اتاق ايران ميزبان محمود حجتي وزير جهادكشاورزي، محمد نهاونديان رئيس دفتر رئيس‌جمهور و فعالان اقتصادي در حوزه توليد چغندرقند، نيشكر و شكر بودند تا جشن توليد ملي شكر را به‌دليل رسيدن به‌خودكفايي 75درصدي در توليد اين محصول برگزار كنند. عليرضا اشرف، رئيس هيأت مديره انجمن صنايع قند ايران از توليد يك ميليون و 650هزار تن شكر در سال گذشته به‌عنوان ركورد تاريخ 122ساله توليد اين محصول در ايران ياد كرد و آن را حاصل اعتماد دولت به بخش‌خصوصي در اين زمينه دانست. در اين مراسم از وزير جهادكشاورزي تقدير شد تا محمود حجتي براي دومين‌بار مورد تحسين بخش‌خصوصي واقع شده باشد.

نخستين بار بخش خصوصي به‌دليل حذف داوطلبانه مقررات دست‌و پاگير در حوزه كشاورزي، از حجتي تقدير كرده بود. محمود حجتي در اين مراسم تأكيد كرد كه بايد سياست افزايش توليد و حركت به سمت خودكفايي در توليد روغن نيز اجرا شود.وزير جهادكشاورزي گفت: ميزان توليد كشور از يك‌ميليون و 100هزار تن در 4سال گذشته به يك‌ميليون و ٦٤٣هزار تن رسيده است و در 4سال آينده مي‌توانيم به‌راحتي در توليد شكر خودكفا شويم. حجتي افزود: جداي از تأثيرات مثبت اين افزايش توليد در ايجاد اشتغال و ارزش‌افزوده، بازاري را كه به‌طور رايگان در اختيار كارگران و كشاورزان كشورهاي ديگر قرار داده بوديم،

به كشور خود برگردانديم. به گفته حجتي، مي‌توان با درس‌گرفتن از اين موضوع، در مورد محصولات ديگر مانند روغن هم اين افزايش توليد و بعد خودكفايي را ايجاد كرد. وزير جهادكشاورزي ميزان خودكفايي روغن را 6تا 7درصد عنوان كرد و گفت: به‌دليل ضرورت كشور و نياز بخش كشاورزي بايد در بخش روغن هم خودكفا شويم.

امروز توانستيم توليد كلزا را تا سه برابر افزايش دهيم اما بايد اين مسير ادامه يابد. غلامحسين شافعي، رئيس پارلمان بخش خصوصي كشور در اين مراسم به نقش توليد شكر در راستاي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي اشاره كرد. وي خاطرنشان كرد: بايد اين حركت مورد تجزيه‌و تحليل بيشتر قرار بگيرد و به راهكاري علمي تبديل شود كه در ساير حوزه‌ها نيز قابليت اجرا داشته باشد.
محمد نهاونديان، رئيس دفتر رئيس‌جمهور نيز در اين مراسم با تأكيد بر اين نكته كه بايد نهضت ارتقاي بهره‌وري در كشور شكل بگيرد، گفت: امروز تضييع منابع انساني بيش از منابع طبيعي است.

متأسفانه نتوانسته‌ايم در محيط كسب‌وكار كشور خلاقيت‌هاي كارآفرينانه را به‌كار بگيريم. در اين وضعيت نبايد دچار اشتباه شد و دولت را مسئول ايجاد شغل دانست. نهاونديان تأكيد كرد: دولت بسترساز است و به‌طور قطع با اين ميزان كاهش در درآمدهاي خود ديگر به‌هيچ‌وجه نبايد از آن انتظار داشت كه شغل دولتي به‌وجود آورد. با بودجه‌هاي عمراني دولت نمي‌توان شغل آفريد. بايد از دولت بخواهيم كه فقط وظيفه خود را انجام دهد تا بخش خصوصي با احساس رقابت و عدالت، كارآفريني كند.

کد خبر 377865

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha