همشهری آنلاین: اگرچه گنجاندن سبزی‌جات در رژیم غذایی مهم است اما قرار نیست که مصرف همه آنها به کاهش وزن کمک کند و شما را به اهداف تناسب اندام برساند.

۶ گزینه غذایی سبز که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند

به گزارش آوای سلامت به نقل از readersdigest برخی از سبزی‌جات نقش موثرتری در از بین بردن چربی‌های اضافه بدن دارند که ۸ نمونه از مهمترین آنها از این قرارند:

  • کاھوی سبز: کاھو سرشار از فیبر، ویتامین ث، فولات و منگنز است و احتمال اینکه پس از خوردن این غذا به سراغ پرس دوم غذا یا دسر بروید را کمتر می‌کند.
  • آووکادو: آووکادو حاوی مقادیر مناسب اسیدھای چرب غیراشباع تک زنجیره است که در چربی سوزی شکم، نقش دارند. ھمچنین دارای ٢٠ نوع ماده مغذی ضروری مثل فیبر، پتاسیم، ویتامین ای و اسید فولیک بوده و تحقیقات نشان می‌دھد کسانی که از آووکادو به صورت منظم در برنامه غذایی خود استفاده می‌کنند، شکر کمتری مصرف کرده و شاخص توده بدنی و سایز دور کمر آنھا نیز کمتر است.
  • تخم کدو: تخم کدو حاوی مواد معدنی ضروری مثل آھن، فسفر و منیزیم است و منبع بسیار خوب عنصر روی نیز می‌گذارد. این آجیل، سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و خطر ابتلا به بیماریھای قلبی را نیز کاهش می‌دهد. اگر تخم کدو باب میل تان نیست، پسته نیز جایگزین خوبی است و تقریبا ھمان خواص این دانه را دارد.
  • فلفل سبز: مملو از ویتامین ث بوده و خاصیت چربی سوزی دارد. مطالعات نشان می‌دھد که کسانی که دچار کمبود ویتامین ث ھستند، چربی اندوخته بیشتری در بدن خود دارند. پس خوردن میوه‌ھا و سبزی‌جاتی که منبع این ویتامین ھستند، می‌تواند بدن را به سوی چربی سوزی سوق بدھد. ھمچنین، ویتامین ث به بدن در جذب آھن کمک می‌کند.
  • کلم پیچ: این سبزی، سرشار از کلسیم است که به چربی سوزی و کاھش سایز دور کمر کمک می‌کند. ھمچنین، حاوی آھن و لوتئین (ویتامین چشم) است و آنقدر قابل تطبیق است که می‌توان از آن به جای سبزی‌جات دیگر در تھیه انواع سوپ استفاده کرد.
  • لیمو ترش: بین مصرف لیمو ترش و کاھش وزن رابطه وجود دارد. لیموھایی را انتخاب کنید که سفت و نسبت به اندازه‌شان، سنگین باشند و پوست براق داشته باشند و رنگشان ھم سبز تیره باشد.
کد خبر 377777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار