همشهری آنلاین: پرویز مشرف رییس جمهوری پاکستان فرماندهی ستاد مشترک ارتش این کشور را در مراسمی که در راولپندی برگزار شد، به ژنرال اشفق پرویز کیانی واگذار کرد.

به گزارش بی بی سی، پرویز مشرف با لباس نظامی کامل و در حالی که چوبدستی سمبلیک فرماندهی ارتش را در دست چپش قرار داده بود، وارد میدان صبحگاه ستاد مشترک ارتش پاکستان در راولپندی شد. در بدو ورود، او از سوی ژنرال پرویز اشفق کیانی مورد استقبال قرار گرفت.

 مشرف سپس از یگان‌های مستقر در میدان سان دید و در مراسمی سمبلیک چوبدستی فرماندهی ارتش را به پرویز اشفق کیانی تقدیم کرد.

مشرف در سخنانی که به همین منظور در مقر ستاد مشترک ارتش پاکستان ایراد کرد، گفت: ارتش همه زندگی من بود و من افتخار می‌کنم که فرماندهی این نیروی بزرگ را عهده دار بوده‌ام.

رییس جمهوری پاکستان افزود: باعث افتخار من است که ارتش را در شرایط بسیار عالی ترک می‌کنم.

مشرف با اشاره به اشفق کیانی گفت: او سرباز بسیار قابلی است و من با اعتماد کامل می‌توانم بگویم تحت فرماندهی وی ارتش به اهداف عالی خود دست خواهد یافت.

مشرف سپس خطاب به مردم پاکستان گفت: ممکن است من یونیفورم خود را از تن درآورده باشم، اما قلب و ذهنم همیشه با شما خواهد بود.

ژنرال پرویز مشرف در ماه اکتبر ژنرال پرویز اشفق کیانی فرمانده سرویس اطلاعاتی ارتش پاکستان را به جانشینی خود برگزیده بود. مشرف پیشتر کناره گیری از فرماندهی ارتش را مشروط به رای دادگاه عالی پاکستان مبنی بر تایید پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری پاکستان کرده بود.[دادگاه عالی پاکستان پیروزی مشرف در انتخابات را تایید کرد]

پرویز مشرف روز پنجشنبه 28 نوامبر رسما به عنوان رییس جمهوری غیر نظامی پاکستان سوگند خواهد خورد.

کد خبر 37771

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز