همشهری آنلاین: جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ولایت‌مداری و اتحاد مردم ایران دشمنان این مرز و بوم را ناامید کرده است.

اسماعیل کوثری

به گزارش ایرنا، سردار اسماعیل کوثری در مراسم بزرگداشت عملیات مرصاد که در محل یادمان شهدای مرصاد برگزار شد، اظهار داشت: پیش از انقلاب ۱۷ استان شمالی تا بخشی از خاک فعلی افغانستان و بحرین را به بیگانگان دادند، اما در زمان ولایت امام راحل و بعد از آن تمام صف آرایی‌های دشمن برای ساقط کردن و تجزیه کردن کشورمان ناکام ماند.

وی 2 عامل رهبری الهی و اتحاد مردم را عامل اقتدار انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: هم ولایت الهی امام راحل و هم اتحاد مردم ناشی از ایمان بی نظیر به خدا بود که این ملت را به پیروزی‌های بزرگ ‌رساند.

نماینده سابق مردم‌ تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: امام در همان شرایطی که بوق های تبلیغاتی مردم ایران را جنگ طلب معرفی کرده بود تاکید داشت که راه ما ایستادگی راه امام حسین است زیرا کوتاه آمدن ذلت را در پی دارد.

مجله چهره‌های دفاعی ایران | مجله نهادهای دفاعی ایران | مجله تجهیزات دفاعی ایران

کوثری با اشاره به توطئه های جهانیان علیه ایران به ویژه در جنگ تحمیلی عنوان کرد: آنهایی که می گفتند امام صلح نمی کند و جنگ طلب است پس از پذیرش قطعنامه لشگرکشی کردند و مرصاد را رقم زدند.

وی ادامه داد: صدام لشگرهایش را بعد از قطعنامه چند برابر کرد تا با کمک منافقین به ایران ضربه بزند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه گفت: تحلیل دشمن پس از پذیرش قطعنامه این بود که ایران به دلیل ضعف و ناتوانی قطعنامه را پذیرفته و به همین دلیل وارد شدند و با کمک عوامل سست عنصر داخلی از جنوب جاده اهواز و خرمشهر رد شدند و در غرب تا مرصاد.

کوثری در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد: اگر دشمن بخواهد کوچکترین خطایی و تعرضی کند بدون شک به شدت پشیمان شود.

وی تصریح کرد: اگر دشمن دست به اقدام‌ بزند در تمام نقاط جهان بلایی سر آنها می آوریم که نتوانند کاری از پیش ببرند.

این‌ مقام ارشد نظامی با بیان اینکه باید نسل های جوان را درس های مرصاد آشنا کنیم، گفت: درس عملیات مرصاد این است که در مقابل دشمن اگر ایستادیم پیروز خواهیم شد.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز گفت: وحدت بیش از پیش ملت ایران را می توان از جمله آثار عملیات های غرورآفرین دفاع مقدس از جمله عملیات مرصاد دانست.

سردار بهمن ریحانی افزود: اگر عنایت خدا و رهبری امام خمینی (ره) و سلحشوری رزمندگان نظام در عملیات مرصاد نبود امروز کشور با چالشهای زیادی مواجه می شد.

وی عملیات مرصاد را برگی زرین در تاریخ انقلاب دانست و گفت: خداوند در این عملیات به یاری رزمندگان آمد تا با اقتدار بر منافقین پیروز شوند.

فرمانده سپاه نبی اکرم با بیان اینکه یکی از آثار عملیات مرصاد وحدت و یکپارچگی ملت ایران برای برخورد با خائنان بود، تاکید کرد: هر زمان هر کسی علیه نظام گام بردارد مردم با هر سلیقه و تفکری علیه آن قیام می‌کنند، همانطور که منافقان را در مرصاد به هلاکت رساندند.

ریحانی ادامه داد: تا زمانی که براساس اصول اتحاد و ایستادگی گام برداریم ملتی مقاوم بوده و همراه با ولایت مقام معظم رهبری در تمام صحنه‌ها پیروز هستیم و قدر این را بدانیم که مایه پیروزی ما است.

کد خبر 377560

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha