دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۰
۰ نفر

«به‌طور استاندارد پزشک عمومی حداقل ۸ دقیقه و پزشک متخصص ۱۵ دقیقه زمان برای ویزیت بیمار باید اختصاص دهد.»

پزشک

درحالي‌كه به گفته عضو كميته علمي كنگره ملي خودمراقبتي، گاهي در برخي مراكز پزشكي در يك ساعت حدود ۲۰ بيمار ويزيت مي‌شوند.

دكتر حميدالله بهادر در نقد اين رفتار پزشكان گفت: اين كار باعث مي‌شود علاوه بر كمبود وقت براي تشخيص بيماري، زمان لازم براي آموزش به بيمار نيز وجود نداشته باشد.

وي با بيان اينكه لازم است پزشكان زمان كافي براي ويزيت بيمار اختصاص دهند تا حداقل به تشخيص احتمالي بيماري برسند و اطلاعات لازم را به بيمار ارائه دهند، گفت: نظام سلامت در كشور داراي نواقصي بوده ازجمله نبود وقت كافي براي ويزيت بيمار، به‌ويژه در مراكز دولتي و تحت پوشش بيمه كه خدمات رايگان ارائه مي‌شود و ازدحام مراجعه‌كننده وجود دارد و اين مسائل سبب آسيب به بيماران خواهد شد.

دكتر بهار با اشاره به اينكه تنها حدود ۵ تا ۱۰ درصد از پزشكان توانايي آموزش به بيمار را دارند، گفت: همچنين بانك اطلاعات بيماري‌ها در كشور ما هنوز كامل نيست تا بتوان براساس آن برنامه‌ريزي و سياستگذاري انجام داد و به نتيجه رسيد كه چه اقدامات اساسي در راستاي آموزش بيماران لازم است و يا چه تعداد پزشك در مورد يك بيماري در كشور نياز داريم. البته وزارت بهداشت در جهت ايجاد و تكميل بانك اطلاعات بيماري‌ها گام‌هايي برداشته ولي هنوز براي رسيدن به نقطه مطلوب، نياز به برنامه‌هاي جامع و مدوني در كشور داريم.

کد خبر 377137

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha