همشهری آنلاین: مرحله دوم رزمایش روی نقشه مشترک ناهمتراز ولایت ۹۶ باانجام اقدامات مراقبتی، تشکیل و اجرای شور اول ستادی در دافوس آجا برگزار شد.

دافوس

به گزارش روابط عمومی آجا، در این مرحله از رزمایش، دانشجویان در قالب قرارگاه‌های عملیاتی نسبت به تهیه برآوردهای ستادی، تعامل و هماهنگی ارکان ستاد به اجرای رزمایش پرداختند.

انجام ترتیب توالی فرماندهی و ستاد در محیط‌های عملیاتی ناهمتراز، آشنایی با مراحل رزم پدافند هوایی از جمله مرحله مراقبت، آمادگی برای رزم و مرحله رزم در برابر نیروهای ناهمتراز، آشنایی و مراحل رزم آفند هوایی و طرح‌ریزی تمرینات تاکتیکی مشترک در دریا از اهداف مهم این مرحله به شمار می‌آید.

مرحله اول رزمایش روی نقشه ناهمتراز ولایت 96 به صورت دو طرفه و کنترل شده با هدف ورزیده نمودن دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در خصوص وظایف فرماندهی وستاد در محیط عملیاتی ناهمتراز در روز 31 تیرماه آغاز شد.

امیر سرتیپ حسین ولی وند فرمانده دافوس آجا پیش از این گفته بود که دراین رزمایش کاربرد اصول تاکتیکی و ستادی با اجرای کار عملی توسط دانشجویان در نقش فرمانده وستاد گروه‌های رزمی مشترک ناهمتراز تمرین می‌شود.

وی افزود: رزمایش روی نقشه،حقیقی ترین طریقه نمایش و آشنایی با رزم را به وجود می آورد و برای تمرین در مورد آموزش‌های قبلی به منظور به وجود آوردن جنبه حقیقی عملیات نظامی و تقویت اعمال برآورد و اتخاذ تصمیم برای افسران بسیار مناسب می‌باشد.

سرتیپ ولی وند گفت: این رزمایش یک عملیات مشترک و در سطح فرماندهی مشترک با حضور عناصری از نیروهای سه گانه ارتش و قرارگاه پدافند هوایی ودر قالب دو گروه رزمی مشترک ناهمتراز ونیروی یگانه مستقل و یک یگان متجاوز به مدت 5 روز در دافوس آجا برگزار خواهد شد.

فرمانده دافوس با اشاره به اهمیت آشنایی دانشجویان با نحوه فرماندهی و وظایف ستادی در طراحی وهدایت جنگ ها گفت:ما در برنامه های آموزشی دافوس انواع مختلفی از رزمایش‌ها از جمله رزمایش کلاسیک، آبخاکی وناهمتراز را طرح ریزی واجرا می کنیم.

کد خبر 377072

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha