سه‌شنبه ۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۰:۳۶
۰ نفر

فرزانه فولادبند : اگر از آن دسته افرادی هستید که حال و حوصله ورزش کردن ندارید و نداشتن وقت را بهانه می‌کنید، باید بگوییم این تنها شما نیستید که در مورد ورزش کردن دچار سندرم تنبلی هستید؛

خیلی‌ها با اینکه خوب می‌دانند با روزی یک ساعت پیاده‌روی یا 20دقیقه نرمش روزانه سالم‌تر، سرحال‌تر و قوی‌تر خواهند شد، پای عمل که می‌رسد نمی‌توانند هر روز برای ورزش و فعالیت بدنی وقت بگذارند. به همین خاطر ما این بار می‌خواهیم نرمش‌های ساده‌ای را معرفی کنیم. این نرمش‌ها در حالت خوابیده انجام می‌شوند و کافی است هر شب قبل از خواب 15دقیقه وقت بگذارید. انجام منظم و مداوم این تمرینات، باعث تقویت عضلات کمر و پیشگیری از کمر درد می‌شود.
نکته: این نرمش‌ها برای افرادی است که ناراحتی خاصی در ستون فقرات ندارند؛ اگر کمردرد دارید، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید و نرمش‌ها را با توصیه او انجام دهید.

تمرین اول:
به پشت روی زمین دراز بکشید. زانوهایتان را خم کنید. یکی از زانوها را بالا آورده و با 2دست روی قفسه سینه نگه‌دارید.30ثانیه در این حالت بمانید و سپس به حالت قبل برگردید و این حرکت را با زانوی دیگر انجام دهید. این تمرین را 5بار انجام دهید.

 

 

 

 

تمرین دوم:

به پشت روی زمین دراز بکشید. زانوهایتان را خم کنید. مطابق شکل دست‌هایتان را روی قفسه سینه جمع کنید. بدنتان را 15 تا 20سانتی‌متر از کف زمین بلند کنید و 5 ثانیه در این حالت بمانید، سپس به حالت قبل برگردید. این حرکت را 5 تا 10بار انجام دهید.

 

 

 

 

تمرین سوم:

پشت روی زمین دراز بکشید. زانوهایتان را خم کنید. دست‌هایتان را روی شکمتان قرار دهید و در حالی که بالاتنه‌تان ثابت است، زانوهایتان را به طرفین حرکت داده  و به زمین نزدیک کنید. این حرکت را 10بار تکرار کنید.


 

 

 

تمرین چهارم:

در حالی که صورت‌تان رو به زمین است، با شکم روی زمین دراز بکشید. با دست راست، آرنج چپ و با دست چپ، آرنج راست خود را بگیرید. پای راست‌تان را بالا آورده و تا جایی که ممکن است بکشید. در این حالت تمام عضلات پشت، کمر و پایتان کشیده شده و گرفتگی‌های عضلانی که موجب ایجاد حس خستگی می‌شوند، رفع خواهد شد. به حالت قبل برگردید و چند ثانیه استراحت کنید. سپس این حرکت را با پای دیگر انجام دهید. این تمرین را 8تا 10مرتبه تکرار کنید.

 


 

 

تمرین پنجم:

به پشت روی زمین دراز بکشید. زانوهایتان را خم کنید. دست‌هایتان را زیر سرتان قرار دهید. همزمان با یک دم عمیق، ماهیچه‌های شکمتان را منقبض کرده و به سمت زمین جمع کنید. چند ثانیه در این حالت بمانید، سپس با یک بازدم عمیق عضلات را رها کرده و به حالت قبل برگردید. این تمرین را 10بار تکرار کنید.

کد خبر 37705

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز