همشهری آنلاین: وزیر بهداشت که در صدر یک هیات وارد فرودگاه مناس در بیشکک پایتخت قرقیزستان شد با همتا و همچنین مقام‌های مسئول دانشگاهی و علمی این کشور دیدار و مذاکره می‌کند.

سفر وزیر بهداشت به قرقیزستان

به گزارش ایرنا، سيد حسن هاشمی در این سفر دو روزه که با استقبال معاون وزیر بهداشت قرقیزستان و هیات همراه و علی روزبهانی سفیر ایران آغاز شد، ابعاد مختلف همکاری‌ها در حوزه‌های مرتبط را با تالانت ‌بیک باتیرعلیف وزیر بهداشت این کشور مورد مذاکره قرار خواهد داد.

محورهای این سفر، همکاری در حوزه‌های درمان و خدمات بیمارستانی، دارو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، آموزش و تحقیقات علوم پزشکی، مراقبت‌های بهداشتی، پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر و توسعه شبکه‌های بهداشتی درمانی است.

همچنین بازدید از دانشگاه بیشکک، چند مرکزبهداشتی درمانی و فناوری پزشکی در پایتخت قرقیزستان و مذاکره با مسئولان این مراکز برای گسترش همکاری‌ها از دیگر برنامه‌های سفر هیات ایرانی به سرپرستی وزیر بهداشت به بیشکک است.

جمهوری قِرقیزستان با حدود 199 هزار کیلومتر مربع مساحت که اکنون نزدیک شش میلیون نفر جمعیت دارد، مانند 14جمهوری دیگر سابق شوروی پس از فروپاشی سال 1991 استقلال یافت.

این کشور آسیای میانه ای از شمال با قزاقستان، جنوب با تاجیکستان، غرب با ازبکستان و از شرق و جنوب شرقی همسایه و هم‌مرز چین است و روابط خوب سیاسی و اقتصادی با کشورهای منطقه از جمله روسیه میراث دار شوروی دارد.

کد خبر 376484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha