چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دونالد ترامپ جونیور، پسر دونالد ترامپ در پی افشاگری جدید روزنامه نیویورک تایمز علیه‌ او، متن مکاتبه‌های ایمیلی خود با یک کارشناس روابط عمومی و فعال رسانه را منتشر کرد.

 دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا متن ایمیل‌هایش با راب گلدستون، کارشناس روابط عمومی و فعال رسانه منتشر کرد.

گلدستون همان فردی است که بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز، برای دیدار جنجال‌برانگیز میان ناتالیا وسلنیتسکایا، یک وکیل روس و دونالد ترامپ جونیور وساطت کرده بود.

دونالد ترامپ جونیور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: خطاب به همگان و با هدف شفافیت کامل، متن تمامی ایمیل‌های خود با راب گلدستون درباره ملاقات نهم ژوئن 2016 را منتشر می‌کنم.

او ادامه داد: نخستین ایمیل مربوط به تاریخ سوم ژوئن 2016 است که از طرف راب ارسال شده و درباره درخواست فردی به نام امین است. امین و پدرش صاحب شرکتی بزرگ در مسکو هستند. آنها مدعی بودند که اطلاعاتی درباره هیلاری کلینتون دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،پسر ارشد ترامپ در این بیانیه خاطرنشان کرد: من در ابتدا می‌خواستم فقط یک تماس تلفنی داشته باشم اما وقتی متوجه شدم که این تماس ممکن نیست آنها به من اطلاع دادند که آن فرد {وكيل روسي} در نیویورک خواهد بود و من خواستم این ملاقات انجام شود.

او افزود: این زن همان‌طور که قبلا به طور علنی اعلام کرده، مقام دولتی رسمی نبود. همان‌طور که قبلا گفته‌ایم، او اطلاعاتی برای ارائه نداشت و می‌خواست درباره سیاست‌های مهاجرت صحبت کند. این ملاقات پیش از مطرح شدن مساله مداخله روس‌ها انجام شد.

دونالد ترامپ جونیور تصریح کرد: همان‌طور که گلدستون امروز به رسانه‌ها گفت، این ملاقات کاملا بی‌معنا بود و من از آن ناراحت و آزرده شدم.

در همین حال شبکه خبری بی.بی.سی گزارش داد، دونالد ترامپ جونیور مجموعه ایمیل‌هایی را منتشر کرده که نشان می‌دهد یک شهروند روسیه به او پیشنهاد ارائه اطلاعاتی حساس درباره هیلاری کلینتون را داده است.

راب گلدستون، فرستنده ایمیل‌ها به دونالد ترامپ جونیور نوشته است که پیشنهاد این اطلاعات بخشی از حمایت روسیه و دولت این کشور از ترامپ است.

تاريخ تبادل این ایمیل‌ها به حدود پنج ماه پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزی ترامپ باز می‌گردد.

موضوع دخالت احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا و اتهام تبانی تیم انتخاباتی ترامپ با افراد یا نهادهایی در روسیه، در روزهای اخیر و با انتشار گزارش دیدار دونالد ترامپ جونیور با ناتالیا وسلنیتسکایا بیش از پیش خبرساز شده است.

در یکی از ایمیل‌هایی که دونالد ترامپ جونیور منتشر کرده، نویسنده نامه به او گفته که دادستانی روسیه پیشنهاد کرده اسناد و اطلاعاتی رسمی را در اختیار تیم انتخاباتی ترامپ بگذارد که می‌تواند گواهی بر مجرم بودن هیلاری کلینتون و مجرمانه بودن کارهایی باشد که او در ارتباط با روسیه انجام داده است.

در این ایمیل خطاب به پسر ترامپ نوشته شده است که این اطلاعات برای پدرش "بسیار مفید" خواهد بود.

ترامپ از زمان انتخاب به عنوان رییس‌جمهور آمریکا با این اتهام روبه‌رو بوده که ستاد انتخاباتی‌‌اش با دولت روسیه مرتبط بوده و دولت روسیه با مداخله در انتخابات به نفع ترامپ عمل کرده است.

جارد کوشنر، داماد و پل مانافورت، رئیس وقت ستاد انتخاباتی ترامپ در جلسه دیدار با وسلنیتسکایا حضور داشتند.

کد خبر 375994

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha