به‌دنبال مرگ ۴ نفر به‌دلیل گازگرفتگی در اعماق چاه سفر‌ه‌خانه‌ای در پایتخت، این احتمال مطرح شده که آنها در جست‌وجوی گنج بوده‌اند.

حوادث

اين حادثه ساعت 19:21جمعه در حوالي ميدان وليعصر رخ داد. محل حادثه سفره‌خانه‌اي واقع در طبقه منفي سه ساختماني قديمي بود. بررسي‌ آتش‌نشانان حكايت از اين داشت كه 4نفر در حال حفر چاهي 8متري در كف اتاقك سفره‌خانه بوده‌اند اما ناگهان چاه ريزش كرده است. ‌هنوز مشخص نبود كه چه‌بلايي سر آن 4نفر آمده است اما تحقيقات نشان مي‌داد كه آنها مدتي قبل آنجا را از صاحبخانه اجاره كرده و سفره‌خانه قديمي را با گذاشتن چند ميز بيليارد تبديل به مكان بازي كرده بودند.

به گفته 2نفر ديگري كه در آنجا كار مي‌كردند 4مرد جوان به‌دليل اينكه چاه فاضلاب سفره‌خانه قديمي بو مي‌داده است تصميم گرفتند خودشان چاه جديدي حفر كنند. از آنجا كه داخل چاه گازهاي سمي وجود داشت آتش‌نشانان اقدام به خارج كردن گاز از چاه كردند و پس از آن وارد چاه شدند.

8ساعت طول كشيد تا هر 4نفر كه زير 30سال سن داشتند را از چاه بيرون بكشند اما با معاينه آنها مشخص شد كه همگي به‌دليل استنشاق گازهاي سمي جان خود را از دست داده‌اند. از سوي ديگر به‌دليل مشكوك بودن حادثه، گزارش مرگ 4جوان به قاضي ايلخاني، كشيك جنايي پايتخت اعلام شد. زماني كه او سرگرم بررسي چاه بود با موضوع عجيبي مواجه شد. چاه نه عمودي بلكه به‌صورت تونل و در 4مسير مختلف حفر شده و مشكوك به‌نظر مي‌رسيد.

چرا كه اگر آنها به‌خاطر فاضلاب و بوي بد آنجا را حفاري كرده بودند بايد به‌صورت عمودي زمين را مي‌كندند. از سوي ديگر چون مغازه اجاره‌اي بود و اگر مشكلي بود بايد به كارگران چاه‌كن اطلاع مي‌دادند. از طرفي آنها خاكي را كه از حفر تونل بيرون كشيده بودند در اطراف آنجا و طوري ريخته بودند كه كسي به آنها مشكوك نشود.

تمام اين شواهد حكايت از اين داشت كه شايد آنها انگيزه‌اي جز حفر چاه فاضلاب داشته‌اند و شايد براي رسيدن به گنج، با اجاره كردن اين محل اقدام به حفاري كرده بودند. در نهايت نيز اين موضوع كار دستشان داده و پايان تلخي برايشان به همراه داشته است. با اين حال 2نفر ديگري كه در محل كار مي‌كردند منكر اين ماجرا شده‌اند و اصرار دارند كه دوستانشان به‌خاطر بوي بد فاضلاب اقدام به حفرچاه كرده‌اند. به گزارش همشهري، تحقيقات در اين خصوص براي كشف حقيقت ماجرا ادامه دارد. ‎

کد خبر 375688

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha