مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

مدیر باغ کتاب از ارائه کتاب‌ها برای مطالعه رایگان خبر داد و گفت: ۱۹۷ ناشر کتاب‌هایشان را در فروشگاه کتاب کودک و نوجوان ارائه کردند.

باغ کتاب تهران

مجيد حسيني درخصوص بزرگ‌ترين فروشگاه كتاب كودك، نوجوان و بزرگسال كه در بلوك‌هاي D و A باغ كتاب واقع شده‌اند، اظهار داشت: بيش از ۴۰۰ هزار عنوان در فروشگاه كتاب باغ كتاب قرار دارد كه اميدواريم آغازي براي افزايش سرانه مطالعه باشد. وي عنوان كرد: باغ كتاب تهران با ۶۵ هزار مترمربع زير‌بناي مسقف بزرگ‌ترين مجموعه فرهنگي كشور است كه بزرگ‌ترين گالري هنري با هزار و ۷۰۰ مترمربع، بزرگ‌ترين فروشگاه كتاب كشور با ۱۴ هزار مترمربع و بزرگ‌ترين مركز علم كشور با ۱۲ هزار مترمربع در آن قرار دارد.

مدير باغ كتاب احداث باغ كتاب را در افزايش سرانه مطالعه مؤثر دانست و افزود: هدف ما اين است كه خانواده‌ها در كنار خريد كتاب بتوانند ساعت‌ها تفريح كنند. وي با اشاره به اينكه فروشگاه كتاب كودك و نوجوان در بلوك A قرار دارد، عنوان كرد: بخش A۴ بزرگ‌ترين قسمت و مركز فروشگاه كتاب خردسال است. در اين بخش كه بيش از ۲ هزار مترمربع وسعت دارد، چيدمان كتاب‌ها به‌طور تخصصي براي گروه سني ۲ تا ۹ سال انجام شده است.

حسيني ادامه داد: سالن A۳ براي وسايل كمك آموزشي، بازي‌هاي فكري، لوازم التحرير، برگزاري وركشاپ‌ها و... اختصاص داده شده و در سالن A۲ بخشي براي راهنماي اوليا و مربيان و قسمتي را براي كتاب‌هاي سنين ۱۰ تا ۱۷ سال اختصاص داده‌ايم. مدير باغ كتاب با اشاره به اينكه ۱۹۷ ناشر كتاب‌هايشان را در فروشگاه كتاب كودك و نوجوان ارائه داده‌اند، گفت: حدود ۳۲۰ ناشر در كشور كتاب كودك و نوجوان توليد كرده‌اند.

ما به‌دنبال اين هستيم كه كتاب‌هاي تمام اين ناشران را عرضه كنيم. حسيني با اشاره به اينكه كتاب كودك و نوجوان در ايران از ويترين مناسبي برخوردار نيست، تصريح كرد: در باغ كتاب براي نخستين‌بار كتاب‌ها براساس گروه سني و در هر گروه سني براساس موضوع دسته‌بندي و چيدمان شده است. وي با اشاره به اينكه براي كودكان و نوجوانان كتاب‌هاي فلسفه هم داريم، عنوان كرد: ارتفاع قفسه‌ها به‌گونه‌اي طراحي شده است كه خود كودكان به‌راحتي مي‌توانند كتاب‌ها را ببينند و بردارند. اين ويژگي باعث مي‌شود كودك با كتاب ارتباط بهتري برقرار كند.

مدير باغ كتاب با اشاره به اينكه ۱۰۰۰ عنوان كتاب به‌طور رايگان براي مطالعه كودكان و نوجوانان در محيط لمكده‌هاي باغ كتاب ارائه شده است، اظهار داشت: اين مكان تفاوت بسياري با كتابخانه‌هاي ديگر دارد. قفسه‌هايي براي اين كتاب‌ها درنظر گرفته شده كه بچه‌ها مي‌توانند كتاب مورد علاقه‌شان را خودشان انتخاب و در لمكده‌ها مطالعه كنند.

حسيني ادامه داد: از نظر ما هيچ خانواده‌اي نبايد براي مطالعه محدوديت داشته باشد. در باغ كتاب همه مي‌توانند از صبح تا شب مطالعه كنند. دغدغه اصلي ما در باغ كتاب شكوفا‌شدن كتاب و علاقه‌مندي به مطالعه است. باغ كتاب به‌طور كلي يك كتابفروشي ساده نيست، بلكه مركزي خلاق، زنده و پوياست و به‌گونه‌اي طراحي شده كه مدام اتفاقات جديد در آن رخ دهد.

کد خبر 375408

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha