همشهری آنلاین: کره شمالی روز سه شنبه بعد از انتشار اخباری در خصوص آزمایش موشکی جدید این کشور اعلام کرد: اولین موشک بالستیک قاره پیمای خود را آزمایش کرده است.

تایید آزمایش نخستین موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از سئول، کره شمالی سه‌شنبه اعلام کرد: یک موشک بالستیک قاره پیما را با موفقیت آزمایش کرده است که مرحله‌ای حساس به سمت تحقق هدف این کشور برای دستیابی به توان تهدید آمریکا با آتش هسته‌ای است.

مجری زن معروف تلویزیون کره شمالی در بولتن خبری ویژه اعلام کرد: آزمایش «تاریخی» یک موشک هوآسونگ-14 (Hwasong-14 ) زیر نظر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی انجام شد.

وی افزود: این موشک به ارتفاع 2802 کیلومتری رسید و فاصله 933 کیلومتر را پرواز کرد.

وی گفت: کره شمالی «یک قدرت هسته‌ای قوی» است که به یک «موشک بالستیک قاره‌پیما بسیار قوی مجهز است که می تواند هر نقطه از جهان را هدف بگیرد.»

مجری تلویزیون کره شمالی افزود: «آزمایش موفقیت آمیز یک موشک بالستیک قاره پیما پیشرفتی بزرگ در تاریخ جمهوری ماست.»

تلویزیون دولتی کره شمالی همچنین تصاویر دستورات مکتوب کیم جونگ اون را در مورد هدایت این آزمایش موشکی منتشر کرد.

این آزمایش که در سالروز جشن استقلال آمریکا انجام شد، در چارچوب رشته طولانی آزمایش‌های موشکی جا می گیرد که کره شمالی با نقض قطعنامه‌های بین المللی انجام داده است.

این قطعنامه‌ها که با تحریم همراه هستند کره شمالی را از توسعه برنامه‌های بالستیک و هسته‌ای منع می کنند.

کره شمالی که پس از پنج آزمایش هسته‌ای از یک زرادخانه کوچک بمب‌های هسته‌ای برخوردار است، تلاش می کند به یک موشک قاره‌پیما که بتواند به خاک آمریکا برسد، مجهز شود.

کد خبر 375156

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha