همشهری آنلاین: مشاور مقیم جایکا در سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که تغییر اقلیم و طوفان‌های گرد و غبار ارتباط نزدیکی با هم دارند، گفت: ایران مهم‌ترین کشور منطقه برای حل مشکل گرد و غبار است.

ایران مهم‌ترین کشور منطقه برای حل مشکل گرد و غبار است

به گزارش مهر، مشاور مقیم جایکا در سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار گفت: این دومین کنفرانس بین‌المللی مشترک ایران با سازمان ملل است. مسئله گرد و غبار از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین چالش‌های محیط زیستی است که با آن روبرو هستیم.

هیروشی نیشی نیا افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران و به ویژه سازمان حفاظت محیط زیست توجه جدی به مسئله تغییر اقلیم دارند و تغییر اقلیم و طوفان‌های گرد و غبار در ارتباط بسیار نزدیکی با هم هستند و هر دوی این مسائل برای این که یک کشور به تنهایی با آن روبرو شود چالش‌های دشواری محسوب می‌شود به همین دلیل ایران در خاورمیانه و غرب آسیا نقش مهمی برای حل این مشکل جهانی دارد.

وی با تاکید بر این که ایران مهم‌ترین در منطقه برای حل این مشکل است، گفت: این کنفرانس سهمی است که ایران برای مقابله با گرد و غبار ایفا می‌کند.

نیشی نیا در پاسخ به این که خروجی این کنفرانس برای حل معضل گرد و غبار داشت چه بود گفت: این کنفرانس دو دستاورد مهم دارد یکی به تحکیم همکاری‌های منطقه‌ای کمک می‌کند دوم این که این کنفرانس کمک می‌کند واقعیت طوفان‌های گرد و غبار مشخص شود و برای مخاطب ایرانی وضعیت آن روشن شود.

مشاور مقیم جایکا در سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: نتیجه نهایی این کنفرانس این خواهد بود که بخش‌های مختلف ملل متحد در کشورهای منطقه دریابند بهترین راه برای مقایسه با طوفان‌های گرد و غبار چه روشی است و سرمایه‌گذاری مناسب برای رویارویی با این پدیده کدام است؟

کد خبر 375088

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha