همشهری آنلاین: در دیدار معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست با معاون دبیرکل سازمان ملل متحد مقرر شد که موضوع گرد و غبار به عنوان یکی از اولویت‌های کاری مرکز منطقه‌ای مدیریت و کاهش خسارت بلایا مورد توجه قرار گیرد.

تعیین موضوع گرد و غبار به عنوان اولویت مرکز مدیریت و کاهش بلایا

به گزارش ایسنا، در حاشیه اجلاس عالی رتبه "اقدام برای اقلیم در آسیا و اقیانوسیه" در بانکوک کاوه مدنی -معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست- با شمشاد اختر - معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی- اجتماعی سازمان ملل متحد نزد آسیا و اقیانوسیه (UNESCAP) - دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدارمعاون سازمان حفاظت محیط زیست ضمن یادآوری موضوع گرد و غبار به عنوان یکی از معضلات اصلی محیط زیستی ایران و منطقه بر ضرورت همکاری‌های منطقه‌ای برای مقابله با گسترش و کاهش خسارات ناشی از پدیده گرد و غبار تاکید کرد.

وی بر ضرورت تشکیل مرکز منطقه‌ای و سامانه هشدار و اطلاعات گرد و غبار تاکید کرد و از آمادگی ایران برای میزبانی و همکاری جدی با چنین مرکزی خبر داد.

شمشاد اختر با تایید گفته مدنی، حمایت خود را از این پیشنهاد اعلام و ابراز امیدواری کرد که شبکه همکاری در زمینه گرد و غبار در منطقه آسیا و اقیانوسیه به‌زودی تشکیل شود.

به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، با توافق طرفین مقرر شد که موضوع گرد و غبار به عنوان یکی از اولویت‌های کاری مرکز منطقه‌ای مدیریت و کاهش خسارت بلایا که به زودی در ایران راه‌اندازی خواهد شد، مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 392718

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha