همشهری آنلاین: بزرگترین شرکت ذغال‌سنگ جهان در جدید‌ترین اقدام برای منزوی کردن سوخت‌های فسیلی، ۳۷ معدن خود را تعطیل کرد.

ذغال

براساس گزارش ایندیپندنت، به نظر می‌رسد خیزش انرژی خورشیدی نقش مهمی در افول ذغال سنگ بازی می‌کند. این شرکت بزرگ هندی که کول ایندیا (Coal India) نام دارد تولید 82 درصد از ذغال هندوستان را به عهده دارد.

تعطیلی معادن جدید باعث کاهش 9 درصدی معادن شرک کول ایندیا می‌شود. دولت هندوستان به تازگی از سوخت‌های فسیلی مانند ذغال سنگ به سوخت‌های پاک‌تر و تجدید‌پذیر به ویژه سوخت خورشیدی گرایش پیدا کرده‌است. دولت این کشور هفته گذشته اعلام کرد که تمرکز این دولت اکنون روی انرژی تجدید پذیر است و در تلاش است استفاده از انرژی خورشیدی را رواج دهد.

قیمت انرژی خورشیدی با بهبود فناوری‌ها و طرح‌های ابتکاری دولت برای جذابتر ساختن منابع پاک انرژی رو به کاهش گذاشته‌است و هندوستان نیز در ایجاد انقلاب انرژی به کشوری پیشگام تبدیل شده‌است.

نیویورک‌تایمز به تازگی گزارش کرده که بحران آلودگی هوا در هندوستان سالانه جان 1.1 میلیون نفر را می‌گیرد و این کشور در این زمینه با چین که مرگبارترین کشور جهان به شمار می‌رود در رقابت است.

کاهش مصرف ذغال به عنوان منبع انرژی علاوه بر بهبود کیفیت هوا، به نجات جان هزاران انسان کمک کرده و تلاش‌ها را به سوی تولید انرژی پاک متمرکز خواهد کرد. هندوستان در تلاشی دیگر در راستای بهبود کیفیت هوا قصد دارد تا سال 2030 تمامی خودروهای بازار هند را به خودروهای برقی تبدیل کند.

کد خبر 374542

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha