گروه شهری: تنها 5 درصد اراضی عباس آباد به‌عنوان زمین‌های مورد نیاز ساختمانی و تفرجگاهی در نظر گرفته شده است و ساختمان‌های دولتی که در این اراضی وجود دارد، باید به فعالیت‌های فرهنگی تغییر کاربری دهند.

به گزارش همشهری، مدیر عامل شرکت نوسازی عباس آباد، در نشست خبری که پیرامون طرح‌های در دست اجرا و باغ‌های فرهنگی و تفرجی در تپه‌های عباس آباد، برگزار شد با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر 18 ارگان در این اراضی، در حدود 200 هزار مترمربع زمین دارند که باید به آنها زمین معوض داده شود و 9 سازمان نیز تثبیت شده‌اند که موظف هستند تغییر کاربری دهند.

وی در ادامه گفت: بخشی از سازمان مرکزی بنیاد مستضعفان، کتابخانه ملی، موزه بانک مرکزی، مجموعه فرهنگستان‌ها، بانک توسعه صادرات، مرکز آموزش مدیریت دولتی، استانداری تهران، سازمان بنادر و کشتیرانی و خبرگزاری ایرنا، ساختمان‌هایی هستند که باید کاربری خود را به فعالیت‌های فرهنگی‌، تغییر دهند.

وی هزینه تغییر کاربری این ساختمان‌ها را خارج ازعهده شهرداری دانست و گفت: هزینه تغییر کاربری ساختمان‌ها بر عهده دولت است که در کمیسیون زیربنایی دولت، مطرح شده است که در این زمینه به شهرداری کمک کند.

اتابکی، با اشاره به اتصال میان فضاهای فرهنگی و فضای سبز در این اراضی، گفت: محور 32 که به خیابان مولانا، تغییر نام پیدا خواهد کرد، دارای 1950 متر طول به موازات بزرگراه مدرس و آفریقا، است و میدان گلگشت که محل اتصال فضاهای فرهنگی و فضای سبز است، 2/2 برابر میدان نقش جهان اصفهان است.

مدیر‌عامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد در ادامه افزود: تا 5 سال آینده، 70 درصد به اهداف طرح اراضی عباس آباد نزدیک خواهیم شد. وی از تهیه مدل 3 بعدی از اراضی عباس آباد، برای نخستین بار در شهرداری تهران خبر داد و گفت: واحد gis شرکت نوسازی عباس آباد با استفاده از عکسهای خریداری شده از سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و استفاده از نرم افزارهای رایانه‌ای موفق به انجام این پژوهش کاربردی شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های این مدل 3 بعدی، افزود: تهیه موزائیک عکس‌های هوایی دیجیتال و تهیه نقشه 500/1، 1000/1 و 2000/1 اراضی عباس آباد، تجمیع لایه‌های اطلاعات شهری و جغرافیایی رو‌زمینی و زیر زمینی، شناسایی دقیق حدود اربعه همه پلاک‌های ثبتی در اراضی با روش منطبق کردن نقشه، عکس هوایی و اسناد مالکیت ثبتی، از جمله ویژگی‌های این مدل 3 بعدی است.

مدیر عامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد با اشاره به مساحت 590 هکتاری اراضی عباس آباد، گفت: این اراضی از جنوب به مصلی و بزرگراه رسالت، از شمال به اتوبان حقانی و از غرب به خیابان آفریقا منتهی می‌شود.

وی با اشاره به تغییر کاربری فضای این اراضی به فضاهای فرهنگی و سبز، اظهار کرد: سرانه فضای سبز این اراضی از 20 درصد به 70 درصد افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد ابراز امیدواری کرد که در 5 سال آینده، این طرح به اهداف خود نزدیک شود و با عملکرد فرهنگی و دارابودن فضای سبز، منطبق بر نیاز شهروندان اقدام کند.

کد خبر 37451

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز