مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

الهام مصدقی راد : اولین خیابان غذای تهران این روزها شلوغ‌تر از قبل شده است.

مناطق شهر

چرخ‌ها و خودروهاي ويژه ارائه غذا و پذيرايي از مشتريان از نيمه‌هاي‌ماه رمضان حضور گردشگران شبانه تهران را بيشتر حس كردند و حالا كه چند روزي از اين‌ماه گذشته بر تعداد مشتريان‌شان هم افزوده شده است. خيابان 30تير شب‌هاي روشن و شادابي را تجربه مي‌كند و حالا قرار است اين حضور گرم و پويا در بخش‌هاي ديگر منطقه 12هم گسترش يابد؛ منطقه‌اي كه ظرفيت بسياري براي دعوت از گردشگران دارد و حضور شاداب مردم شب‌هاي تاريكش را دوباره زنده خواهد كرد.

  • عطر غذا و نفس‌هاي گرم شهروندان در بهارستان و پانزده خرداد

احياي شب‌هاي تهران، هدف اصلي راه‌اندازي خيابان غذا در 30تير است. حالا با همين هدف گزينه‌هاي ديگري در منطقه 12و بافت مركزي تهران مورد بررسي قرار گرفته‌اند تا با استفاده از ظرفيتشان بتوانند به‌عنوان خيابان غذا فعاليت كنند. بهارستان و 15خرداد 2معبري هستند كه هم‌اكنون مراحل آماده‌سازي‌ آنها در حال اجراست و به گفته مدير گردشگري منطقه 12تا 45روز آينده آماده بهره‌برداري خواهند شد.

به گفته مجتبي خشايار در رينگ بهارستان، خيابان اكباتان حد فاصل خيابان ملت تا ميدان بهارستان در حال آماده‌سازي‌ است. اين محدوده با توجه به قرارداشتن عمارت مسعوديه، باغ نگارستان و خانه استاد صبا جزو مناطق گردشگري تهران محسوب شده و ظرفيت مناسبي دارد. معبر ديگر خيابان پانزده خرداد حد فاصل عودلاجان و چهارراه سيروس است؛ معبري كه بخشي از آن چند سال قبل با سنگفرش ويژه به پياده‌راه و محلي براي حضور گردشگران تبديل شد. هم‌اكنون نيز رفت‌وآمدهاي روزانه به بازار تهران و حضور گردشگران جلوه خاصي به پانزده خرداد داده و قرار است با راه‌اندازي خيابان غذا و فعاليت آن تا يك بامداد در اين معابر، شب‌هايش را نيز همانند روزهايش گرم و زنده كند.

ماجراي 30تير به حضور 21غرفه و خودروي ويژه غذا ختم نمي‌شود و قرار است به مرور بر تعداد آنها افزوده شود. بعد از پايان‌ماه مبارك رمضان نيز غرفه‌ها از صبح تا آخر شب فعاليت كرده و تعدادي از آنها صبحانه نيز عرضه مي‌كنند. به‌زودي تعدادي غرفه صنايع‌دستي هم در كنار غرفه‌هاي غذاي در اين خيابان داير خواهند شد. در چند روز گذشته و همزمان با تعطيلات عيد سعيد فطر، حضور شهروندان و شب زنده‌داران در 30تير آنقدر افزايش پيدا كرد كه شهرداري منطقه با هماهنگي پليس راهور حركت خودروها از اين خيابان را ممنوع كردند تا گردشگران در ايمني كامل از لذت پياده روي و صرف انواع غذاها و نوشيدني‌ها بهره‌مند شوند.

خشايار كه پيش از اين گفته بود با تكميل غرفه‌ها تا تقاطع سرهنگ سخايي احتمالا اين خيابان شب‌ها بسته مي‌شود در خبري جديد به همشهري اعلام كرد كه با توجه به استقبال گسترده شهروندان و نتايج مثبت مسدود كردن خيابان در اين چند شب، هم‌اكنون درخواست بسته شدن اين خيابان ارائه شده و بايد منتظر مجوز شوراي‌عالي ترافيك بود. هرچند كه سنگفرش اين خيابان چندان مناسب پياده‌روي و حركت كالسكه و صندلي چرخدار نيست و سنگفرش ماشين‌رويي است كه براي آرام‌سازي عبور خودروها تعبيه شده اما با بسته شدن شبانگاهي معبر روي خودروها، ‌آرامش بيشتري نصيب مشتريان خواهد شد.

  • اتفاق‌هاي خوشايند در حاشيه 30تير

به جز كافه و رستوران و موزه‌هايي كه در خيابان 30تير قرار دارد، ‌ساختمان‌هاي قديمي و فرسوده‌اي هم هستند كه سال‌هاست از رونق افتاده و به جداره‌اي بي‌روح تبدل شده‌اند. زندگي شبانه اين خيابان تاريخي و حضور قابل تامل شهروندان در ساعات فراغتشان، مالك يكي از همين ساختمان‌ها را به فكر بازسازي و احياي دوباره ساختمانش با كاربري رستوران انداخته تا در كنار غرفه‌هاي اين خيابان زندگي دوباره‌اش را آغاز كند؛ اين همان اتفاقي است كه با ايجاد رينگ گردشگري امامزاده يحيي(ع) و سنگفرش‌كردن آن در اين محله رخ داده است. حضور روزانه حداقل 7تور تهرانگردي در اين محله مغازه‌هاي اين اطراف را رونق بخشيده و كاسبي‌شان را دگرگون كرده است.

  • گردشگران 30تير مشكلي براي پارك خودرو ندارند

پايانه فياض بخش مقابل خيابان 30تير و در ضلع جنوبي خيابان امام خميني قرار دارد و شب‌ها به‌دليل عدم‌فعاليت اتوبوس‌ها با 7هزار متر وسعت، ‌ظرفيت مناسبي براي پارك خودروي گردشگران دارد. راهنمايان مسير نيز در ابتداي اين خيابان حضور دارند و خودروها را به سمت پاركينگ هدايت مي‌كنند. قرار است با افزايش غرفه‌ها و درصورت نياز پاركينگ قورخانه نيز به گردشگران 30تير اختصاص يابد.

کد خبر 374503

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha