معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: شهرداری مجوز ساخت‌وساز به مالکان باغ‌هایی که به عمد، قنات و درختان را خشک می‌کنند، صادر نمی‌کند.

ناصر اماني در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح شناسنامه‌دار كردن باغات شهر تهران، اظهار داشت: اين طرح هم‌اكنون در دستور كار مديريت شهري قرار دارد و بايد اصلاحاتي در آن ايجاد شود. به گفته وي مصوبه حفظ و حراست از باغات در شورا مورد بررسي قرار گرفته و به‌زودي مصوب خواهد شد. معاون شهردار تهران با اشاره به‌وجود قنات در باغات شمال شهر تهران و خشك شدن آنها، تصريح كرد:

اگر در باغ شناسنامه‌داري قنات وجود داشته باشد، اين باغ رأي كميسيون ماده 7شهرداري و شورا را خواهد داشت و به هيچ عنوان مجوز ساخت‌وساز هم براي اين باغ صادر نمي‌شود. اماني گفت: اگر تعمد مالك نسبت به انجام كار غيرقانوني ثابت شود، در راستاي حل آن اقداماتي انجام خواهيم داد، اگرچه شورا به هيچ عنوان مجوز ساخت‌وساز براي باغاتي كه به عمد قنات‌ها و درختان آنها را خشك مي‌كنند، صادر نمي‌كند. وي با بيان اينكه متخلفان به مراجع قانوني معرفي مي‌شوند، افزود: اگر گزارشي مبني بر تخلف به شهرداري داده شود كارشناسان آن‌را با نقشه‌هاي سيستم تطبيق و درخصوص آن گزارش نهايي ارائه مي‌دهند.

کد خبر 374608

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha