همشهری آنلاین: پلیس ایتالیا به سوی پناهجویان آفریقایی که قصد عبور از مرز میان این کشور با فرانسه را داشتند، یورش برده و از گاز اشک آور استفاده کرد.

 یورش پلیس ایتالیا به پناهجویان در مرز با فرانسه

به گزارش ایرنا، روزنامه 'ایل جورناله' روز سه شنبه نوشت: حدود 400 پناهجو که نیمه شب دوشنبه سعی بر عبور (غیرمجاز) از مرز ایتالیا با فرانسه در نزدیکی شهر مرزی 'ونتیلمیلیا' (در شمال ایتالیا) داشتند، با یورش پلیس که از گاز اشک آور استفاده کرد، قرار گرفتند.

در پی دستور صادر شده از سوی شهرداری ونتیلمیا مبنی بر پاک سازی بستر رودخانه مرزی محل استقرار پناهجویان، این مهاجران سعی بر عبور از مرز کرده که پس از حمله پلیس، به جنگل های میان شهرهای 'ونتیمیلیا' و 'اولیوتا سان میکله' پنهان بردند جاییکه به احتمال قوی بار دیگر تلاش خواهند کرد از مرز عبور کنند. پلیس نیز با استفاده از بالگرد و خودرو در صدد جستجوی آنها است.

گفتنی است که اغلب پناهجویانی که وارد خاک ایتالیا می شوند قصد عبور از این کشور و رسیدن به اروپای شمالی از جمله فرانسه، آلمان و انگلیس را دارند.

از آغاز سال 2017 شمار پناهجویانی که وارد اروپا شده اند به 83 هزار و 928 نفر می رسد که 85 درصد آنها وارد خاک ایتالیا شدند در حالی که شمار آنها در مدت مشابه در سال گذشته به حدود 216 هزار نفر می رسید.

آژانس امور پناهندگان ملل متحد ' Unhcr ' نیز اخیرا به مناسبت روز جهانی پناهجویان و پناهندگان اعلام کرد: بطور متوسط از هر 113 نفر در جهان یک نفر مجبور به ترک خانه و کاشانه خود است. در پایان سال 2016 میلادی 65 میلیون و 600 هزار نفر در سراسر جهان بخاطر جنگ ها، خشونت ها و ظلم ها مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند که حدود 300 هزار نفر بیشتر از سال 2015 بشمار می رود و بالاترین رکوردی محسوب می شود که تاکنون به ثبت رسیده است.

روند مهاجرت های اجباری در رابطه با افرادی که در گذشته هرگز مجبور به ترک خانه خود نشده بودند افزایش یافته و به سطح بالایی رسیده است . در هر 3 ثانیه یک نفر مجبور به ترک خانه اش می شود که یک بحران بشری وخیم را بدنبال خواهد داشت.

از اول ژانویه تاکنون بیش از 8300 کودک بی سرپرست پناهجو وارد ایتالیا شده است . تاکنون 5964 بزرگسال و 537 کودک و 4 کودک بی سرپرست به 18 کشور دیگر اتحادیه اروپا منتقل شده اند و 692 بزرگسال و 93 کودک نیز در انتظار انتقال و 995 بزرگسال و 163 کودک نیز در انتظار تائید درخواست برای انتقال هستند.

در حال حاضر استان شمالی لومباردیا (13 درصد) بیشترین شمار پناهجویان را در خود جای داده و به دنبال آن استان های لاتزیو در مرکز (9 درصد)، کامپانیا در جنوب (9درصد)، ونتو در شمال (8 درصد)، امیلیا رومانیا در شمال (8 درصد )، توسکانا در شمال (7درصد)، پولیا در جنوب (7 درصد) و سیسیل در جنوب (7 درصد) از مهاجران را اسکان داده اند.

کد خبر 374363

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha