همشهری آنلاین: وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای پس از رأی دیوان عالی مبنی بر لزوم اجرای بخش‌هایی از فرمان ضد مهاجرتی «دونالد ترامپ»، اعلام کرد فرمان رئیس‌جمهوری آمریکا را منظم اجرا می‌کند.

دیوان عالی آمریکا

فارس نوشت: وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ساعاتی پس از رأی دیوان عالی مبنی بر لزوم اجرای بخش‌هایی از فرمان ضد مهاجرتی «دونالد ترامپ»، اعلام کرد این وزارتخانه فرمان رئیس‌جمهور آمریکا را «به نحو منظم» اجرا خواهد کرد.

در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت وزارت خارجه آمریکا قرار گرفته آمده است که دستور اجرایی ترامپ «به نحو منظم و مطابق با رأی متفق‌القول دیوان عالی» و طبق بیانیه مورخ 14 ژوئن 2017 رئیس‌جمهور که خواستار شروع اجرای دستور ظرف 72 ساعت بعد از تأیید دادگاه اجرایی خواهد شد.

دیوان عالی آمریکا روز دوشنبه بخش‌هایی از محدودیت‌های اعمال‌شده توسط دادگاه‌های رده‌های پایین‌تر علیه فرمان ضد مهاجرتی دونالد ترامپ را بردارد.

ترامپ بعد از ورود به کاخ سفید با امضای یک دستور اجرایی ورود شهروندان هفت مسلمان (ایران، عراق سودان، سومالی، سوریه، یمن و لیبی) به خاک آمریکا را به طور موقت ممنوع کرد. اجرای این دستور بعد از ایجاد هرج و مرج در فرودگاه‌های آمریکا و شکایت‌های متعدد از آن، متوقف شد.

ترامپ مدتی بعد با امضای فرمانی تجدید نظر شده‌ خواستار اعمال محدودیت‌های یاد شده، این بار علیه شهروندان شش کشور ایران، عراق، سودان، سومالی، سوریه، یمن و لیبی شد. دادگاه‌های آمریکا این فرمان را هم متوقف کردند.

دولت ترامپ، سرانجام پرونده را به دیوان عالی آمریکا ارجاع داد که قضات این دادگاه هم بخش‌هایی از دستور ضد مهاجرتی ترامپ را احیا کردند.

کد خبر 374323

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha