همشهری‌ آنلاین: آمار معتادان کشور قبلا یک میلیون و ۳۲۵ تن اعلام می‌شد اما ستاد مبارزه با مواد مخدر این رقم را اکنون ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار تن اعلام کرد. وزارت بهداشت معتقد است رقم مذکور سه میلیون و ششصد هزار نفر است.

اعتیاد

به گزارش ايرنا،  سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:‌ بر اساس اعلام نظر کارشناسان وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر میزان شیوع مستمر اعتیاد در سال گذشته (1395) 2 میلیون و 808 هزار تن اعلام شده است.

پیش از این آمار رسمی ستاد مبارزه با موادمخدر در خصوص شمار معتادان کشور ، یک میلیون و 325 هزار تن اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش، پرویز افشار در حاشیه نشست خبری خود به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر( پنجم تیرماه برابر با 26 ژوئن) به خبرنگاران گفت:‌ وزارت بهداشت میزان شیوع اعتیاد در سال گذشته را 6 / 3 میلیون نفر در طرح‌های مورد بررسی خود اعلام کرده است .

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در فرمایشات مکرر خود همواره بر کاهش 25 درصد اعتیاد در کشور تاکید کرده‌اند.

وی اعلام کرد: مقام معظم رهبری این موضوع را برای مسئولان ذی ربط دولتی ابلاغ کرده‌اند که امیدواریم با همکاری تمام دستگاه‌های ذی ربط و مردم تا پنج سال آینده شاهد کاهش رقم شیوع اعتیاد رسیدن به این 25 درصد باشیم.

افشار خاطر نشان کرد: برای کاهش اعتیاد در جامعه اگر همه پای کار بیایند با اطمینان می‌توان گفت که توفیق، حاصل خواهد شد و شاهد کاهش آمار اعتیاد خواهیم بود.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: مردم باید بدانند که آسیب‌های اجتماعی یکی از اولویت های کشور است ،زیرا آسیب های اجتماعی یک جنگ خاموش است که خطر آن از خطر تروریست کمتر نیست.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مصرف شیشه 26 درصد از مواد مخدر را به خود اختصاص داده است و همچنان میزان شیوع مصرف تریاک با 66درصد بالاترین مصرف را دارد.

افشار در خصوص همکاری‌های بین المللی در مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: در دو دهه گذشته جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های بین المللی مبارزه خوبی در زمینه مبازره با مواد مخدر داشته است و در نشستی که در نیویورک برگزار شد نیز نظرات کشورمان مورد توجه قرار گرفت.

وی در خصوص برگزاری مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر امسال در ایران نیز اظهار کرد: این مراسم به مناسب تقارن با عید فطر یک هفته با تاخیر برگزار می‌شود؛ همچنین برنامه کاملی در تهران برگزار خواهد شد و یکی از سران قوا نیز در این برنامه سخنرانی خواهد کرد.

کد خبر 374155

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha