همشهری آنلاین: مایکروسافت امکان ثبت اطلاعات یک میلیارد نفر از افرادی که در سراسر دنیا تشخیص هویت نشده‌اند را فراهم می‌سازد.

microsoft

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه یونیورسیتی هرالد، مایکروسافت با همکاری شرکت "Accenture" این شناسه‌های دیجیتالی را برای شناسایی و ثبت قانونی میلیاردها نفر از کسانی که کارت شناسایی رسمی ندارند فراهم می‌آورد.

شرکت "اکسنچر" شرکت چندملیتی خدمات حرفه‌ای است که در زمینه ارائه خدمات فناوری، مشاوره اطلاعاتی، مشاوره مدیریتی، خدمات مدیریت‌شده، برون‌سپاری فرایندهای تجاری و امنیت رایانه فعالیت می‌کند. دفتر مرکزی این شرکت در دوبلین ایرلند مستقر است.

این پروژه "ID2020" نام‌گذاری شده است که در واقع بخشی از برنامه هدفمند توسعه پایدار سازمان ملل متحد است. هدف "ID2020" فراهم کردن شرایط ثبت اطلاعات و گرفتن هویت قانونی برای افراد سراسر دنیا به منظور دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و آموزش و پرورش است.

براساس گزارشات سازمان یونسکو اکنون 1.1 میلیارد نفر بدون کارت شناسایی هستند.

دیوید تریت مدیر اجرایی بخش اقتصادی شرکت "اکسنچر" گفت: "فقدان احراز هویت، فرد را از جامعه گوشه‌گیر می‌کند، اما با فراهم آمدن این فرصت و احراز هویت این افراد همه چیز تغییر می‌کند. ضمن این که داشتن کارت شناسایی مخصوصا از نوع دیجیتالی یکی از حقوق اولیه انسان است.

مایکروساف و اکسنچر برای اجرایی کردن این پروژه از فناوری زنجیره بلوکی استفاده خواهند کرد. زنجیره بلوکی یک مدل از پایگاه داده توزیع شده است که در ایجاد بیتکوین به جهان معرفی شده است. این پایگاه داده به صورت مستمر فهرستی از رکوردها (رده‌ها) را که هرکدام به گزینه‌های قبلی فهرست ارجاع می‌دهند را حفظ می‌کند و به این وسیله در مقابله با تضعیف یا بازنگری غیرمجاز تقویت می‌شود.

در این فناوری با وجود کاربران متعددی که به طور همزمان داده‌هایی را ثبت و اصلاح می‌کنند و ممکن است که آن داده‌ها با هم تداخل داشته باشند، شبکه قادر به حفظ یکپارچگی محتوای پایگاه داده است. با توجه به ساختار داده‌ای رمزنگاری شده که زنجیره بلوکی دارا می‌باشد، یکپارچگی بدون هیچ کنترل‌کننده مرکزی حفظ می‌شود.

استفاده از فناوری زنجیره بلوکی جمع‌آوری و دسترسی به داده‌هایی که غیرقابل دسترسی هستند را ممکن می‌سازد، چرا که زنجیره بلوکی با سیستم‌های متفاوت در صنایع مختلف سازگار است.

این به آن معنی است که کسی که از کشوری جنگ‌زده می‌آید دیگر نگران جا گذاشتن و همراه نداشتن مدارک شناسایی مهمش نخواهد بود و همه اطلاعاتش از طریق سیستم زنجیره بلوکی در دسترس خواهند بود.

 

کد خبر 374003

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha