همشهری آنلاین - سجاد میرزامهدی تهرانی: مایکروسافت در کنفرانس خبری خود که دیروز(سه شنبه) در شهر نیورک آمریکار برگزار شد از ویندوز ۱۰ اس و لپ‌تاپ ۹۹۹ دلاری خود رونمایی کرد.

مایکروسافت

در این کنفرانس خبری مایکروسافت از جدیدترین سیستم‌عامل خود یعنی 10 اس که برای سیستم‌هایی که سخت‌افزار قوی ندارند طراحی شده،  همینطور این کمپانی از لپ‌تاپ خود به نام سرفیس(Surface) رونمایی کرد که اصلی از طراحی این لپ تاپ مقابله با کروم‌بوک(Chromebooks) و مک‌بوک پرو بوده است.

این لپ‌تاپ گفته شده بسیاری از ویژگی‌های مدل قبلی خود یعنی سرفیس پرو را دارد و از یک صفحه 13.5 اینچی لمسی و یک کیبورد پارچه‌ای مانند مثل کیبورد Surface Pro 4 استفاده می‌کند.

این لپ‌تاپ داری وزن 1.25 کیلوگرمی است همچنین طبق ادعای مایکروسافت این سرفیس می‌تواند تا 14.5 ساعت کارکند.

سرفیس دارای یک دربگاه یواس‌بی استاندارد و یک mini Display است.

این لپ‌تاپ سیستم‌عامل جدید مایکروسافت یعنی ویندوز 10 اس را دارا می‌باشد که م یواند به مدل های بالاتر هم به روز رسانی شود و مایکروسافت این لپ‌تاپ را با دو پردازنده‌ی Core i5 و Core i7 عرضه می‌کند همچنین مدل Core i5 قرار است با قیمت ۹۹۹ دلار از روز پانزدهم ژوئن وارد بازار شود.

سایبر

  • Windows 10 اس

ویندوز 10 اس همان ویندوز 10 مایکروسافت است با تمام امکانات آن فط طوری طراحی شده که بتوان از آن بر روی سیستم‌های ضعیف هم استفاده کرد.

در این سیستم‌عامل دیگر لازم نیست که از روش سنتی به نصب نرم‌افزارها پرداخت بلکه در عوض باید از طریق Windows Store برنامه‌ها را نصب کرد.

این حرکت هم راهکار دیگری برای مجبور کردن افراد به استفاده از مرورگر Edge خود مایکروسافت است؛ طوری که در حال حاضر اگر کامپیوتر شما ویندوز ۱۰ اس داشته باشد،
خبری از کروم روی آن نخواهد بود و مجبور به استفاده از Edge هستید.

یکی از اصلی‌ترین اهداف مایکروسافت برای طراحی این سیستم‌عامل استفاده در امور تحصیل دانش آموزان است. استفاده،
تنظیم و آماده کردن ویندوز ۱۰ اس برای دانش‌آموزی که تازه می‌خواهد وارد این سیستم عامل شود،

فقط ۱۵ ثانیه طول خواهد کشید. ویندوز ۱۰ پرو هم حتی چنین سرعتی نخواهد داشت.

می‌توان تمام کامپیوترهای یک مدرسه با یک حافظه‌ی USB و در ۳۰ ثانیه تنظیم و آماده‌ی استفاده کرد.

مایکروسافت با مجموعه‌ی بزرگی از شرکت‌های مختلفی مثل Acer یا Asus برای ساخت دستگاه‌هایی که ویندوز ۱۰ اس دارند وارد همکاری شده است.

منبع: theguardian

کد خبر 368850

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha