همشهری آنلاین: عبدالوهاب المحبشی مسئول اداره حقوقی انصارالله یمن گفت: جنایت بازار المشنق از جمله جنایت‌هایی است که شورای امنیت و سازمان ملل به طور مستقیم در آن با آل سعود سهیم هستند.

 انصارالله یمن: شورای امنیت در جنایت سعودی در بازار المشنق سهیم است

به گزارش شبکه خبری المسیره ،المحبشی روز سه شنبه افزود: شورای امنیت در بیانیه پنجشنبه گذشته اش با محکوم کردن دفاع یمنی ها از خود ،گویی به آل سعود می گویدهرکاری در یمن می خواهند، انجام بدهند و زمینه برایشان فراهم است .

مسئول اداره حقوقی انصارالله یمن تاکید کرد که بیانیه اخیر شورای امنیت به مثابه مشارکت شورای امنیت و سازمان ملل در جنایت بازار المشنق است.

وی خاطرنشان کرد: شورای امنیت با سرپوش گذاشتن بر جنایات عربستان سعودی و متحدانش، در زمان حاضر مشوق تداوم جنایات آنها، وارونه جلوه دادن حقایق وارائه آن به شکل معکوس است.

المحبشی تاکید کرد: جنایت بازار المشنق که در منطقه مرزی یمن وعربستان واقع شده با دیگر جنایات سعودی در بازارهای مردمی یمن فرق دارد.

مسئول اداره حقوقی انصارالله یمن گفت: درست است که بازار المشنق در سمت یمن قرار دارد اما در میان مردم و دولت و نظامیان عربستان شناخته شده است، واضح است که این منطقه جبهه نظامی نیست و بازاری است که تاجران دو کشور در آن اقدام به خرید وفروش می کنند.

جنگنده‌های ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی بامداد یکشنبه گذشته بازار المشنق در استان صعده در شمال یمن را بمباران کردند که به کشته شدن دستکم 25 تن و زخمی شدن شماری دیگر منجر شد.

سعودی همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به حمله نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی علاوه بر ویرانی همه زیرساخت های یمن و کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، مردم این کشور بویژه کودکان را در معرض گسترش کم سابقه بیماری‌های خطرناک و کشنده از جمله وبا و گرسنگی قرار داده است.

کد خبر 373811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha