چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آلیتالیا، بزرگترین شرکت هواپیمایی ایتالیا که مدت‌هاست با بحران مالی روبرو شده است اعلام کرد با کمبود شدید نقدینگی روبروست.

بزرگترین شرکت هواپیمایی ایتالیا در آستانه ورشکستگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از رم؛ آلیتالیا باید 1900 نفر دیگر از کارکنان این شرکت را اخراج و حقوق دیگر کارکنانش را هم 20 درصد کم کند.

بحران شدید اخیر شرکت هواپیمایی آلیتالیا پس از آن شکل گرفت که کارکنانش با طرح نجات مالی شرکت که کاهش حقوق کارکنان و اخراج شمار زیادی از آنها را برای کاهش هزینه ها پیش بینی کرده بود، مخالفت کردند.

فرانکو ده بندتی، رئیس یک اندیشکده و سناتور سابق ایتالیایی به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: آلیتالیا عملا ورشکست شده چون دیگر پولی در بساط ندارد. دولت ایتالیا فعلا برای قطع نشدن پروازهای این شرکت و جلوگیری از وقوع مشکلات سنگین برای مسافران آن فعلا 600 میلیون یورو به الیتالیا قرض داده است که فقط برای چند ماه کافی است.

دانیلو رچینه، خلبان و مسئول امور خلبانان و مهمانداران در هواپیمایی کشوری ایتالیا نیز گفت: این سومین بحران آلیتالیا در طی 10 سال گذشته است. شرایط این شرکت هواپیمایی به حدی وخیم شده که در دو ماه گذشته 15 نفر از خلبانانش به دلیل نبود امنیت کاری،استعفا داده و به یک شرکت هواپیمایی دیگر رفته اند.البته برای خلبانان کار هست اما برای مهمانداران و دیگر کارکنان آلیتالیا پیدا کردن کار عملا امکان پذیر نیست.

آلیتالیا که روزی 2 میلیون یورو ضرر می دهد، در 10 سال گذشته 12 هزار نفر از کارکنان خود را اخراج و اعلام کرده است برای حل مشکلات مالی خود باید 1900 نفر دیگر از کارکنان این شرکت را اخراج و حقوق دیگر کارکنانش خود را هم 20 درصد کاهش دهد.

به گفته کارشناسان ورشکستگی آلیتالیا ضربه ای به شرکت هواپیمایی الاتحاد امارات نیز که سه سال پیش این شرکت را در آستانه ورشکستگی نجات داده بود خواهد بود.

کد خبر 373216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha