در فاصله کمتر از ۲‌ماه تا پایان فعالیت دولت یازدهم، رئیس سازمان سینمایی روز گذشته دست به قلم شد و چند حکم تازه برای معاونان خود صادر و آنها را مسئول طراحی و اجرای برنامه‌های توسعه‌محور سینمای ایران کرد.

به گزارش همشهری، شاید مهم‌ترین تغییر روز گذشته مربوط به انتصاب احمد داروغه‌زاده در معاونت ارزشیابی و نظارت باشد که در ماه‌های اخیر برای تلاش در به نتیجه رساندن وضعیت فیلم‌های توقیفی و بلاتکلیف در صدر خبرها بود. محمدمهدی حیدریان که به دستور وزیر ارشاد فقط ۲‌ماه برای بستن این پرونده وقت دارد، در حکم تازه خود از حبیب ایل‌بیگی تقدیر و داروغه‌زاده را به جای او منصوب کرد. ضمن اینکه ایل‌بیگی به خانه پیشین خود برمی‌گردد و قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی می‌شود.

حیدریان همچنین با تقدیر از نصرت‌الله مرادی، رمضانعلی حیدری‌خلیلی را به سمت معاون توسعه مدیریت و منابع منصوب و برای محمود اربابی هم حکم معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی را امضا کرد. رئیس سازمان سینمایی در حکمی دیگر مهدی یزدانی را با سمت مدیرعامل به مؤسسه رسانه‌های تصویری فرستاد تا جانشین سیدمصطفی ابطحی شود. مرادی و ابطحی از این پس مشاوران حیدریان خواهند بود.

دامنه تغییرهای روز گذشته به اعضای هیأت امنای مؤسسه رسانه‌های تصویری و مدرسه ملی سینمای ایران هم رسید و بر این اساس جمشید جعفرپور، منوچهر شاهسواری، مجید مسچی و سیدرضا میرکریمی برای ۳سال عضو هیأت امنای مؤسسه رسانه‌های تصویری شدند. حسن خجسته، علیرضا رضاداد، سیدرضا میرکریمی، منوچهر شاهسواری، محمود اربابی، یونس شکرخواه، محمدباقر قهرمانی و علیرضا تابش هم اعضای هیأت امنای مدرسه ملی سینما خواهند بود.

از شواهد و قرائن چنین برمی‌آید که ماموریت اصلی را در این زلزله مدیریتی داروغه‌زاده بر عهده خواهد داشت؛ چهره‌ای که به‌احتمال فراوان باید تکلیف برخی فیلم‌های توقیفی را زودتر روشن کند. ماجرای جریمه ۱۵میلیارد تومانی «رستاخیز» حسابی چشم مدیران وزارت ارشاد را ترسانده است!

کد خبر 373125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha