شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
۰ نفر

مسعود میر: با اینکه این روزها درگیر کارهای فنی فیلم آخرش شده و با فراغ بال کارهای «کار کثیف» را به انجام می‌رساند اما هنوز برای بلاتکلیف ماندن یکی از فیلم‌های قبلی‌اش حسابی کلافه است.

خسرو معصومي كه كار كثيف او در مراحل فني است، مي‌گويد تا اطلاع ثانوي قيد فيلم ساختن در روستا را زده و برخلاف همه به شهر پناه آورده است. فيلم آخر او در شهرهاي شمالي و البته چند شهر تركيه مقابل دوربين رفته است.

  • كاري درباره بيكاري

معصومي درباره فيلم تازه خود به همشهري مي‌گويد: «كار كثيف يك آسيب‌شناسي سينمايي است درباره بيكاري كه منتهي به مهاجرت از ايران مي‌شود. نيمي از فيلم را در بابل، بهشهر، ساري، خزر‌شهر و چالوس فيلمبرداري كرديم و بقيه صحنه‌ها را هم در مسير زميني مرز بازرگان و آنكارا و استانبول گرفتيم. به‌زودي تدوين فيلم را با حسن حسندوست شروع مي‌كنيم و گمان مي‌كنم تا اواخر پاييز درگير باشيم. هزينه فيلم حدود 1.5 ميليارد تومان شد كه بدون هيچ كمك دولتي با حمايت سرمايه‌گذار شخصي ساخته شده و اميدوارم در اين شرايط نتيجه‌اي خوب داشته باشد.

  • خرس در قفس

معصومي كه سال گذشته هم تابو را در گروه هنر و تجربه روي پرده داشت، هنوز اميدوار است خرس (محصول سال 90) به نمايش درآيد. او كه از قول‌هاي مثبت و اظهار رضايت‌هاي مكرر درباره فيلم از يك‌سو و بي‌نتيجه ماندن موضوع صدور پروانه نمايش از سوي ديگر گلايه‌مند است مي‌افزايد: «در حق اين فيلم حسابي اجحاف شد. فيلمي كه 2سيمرغ جشنواره دارد چطور امكان نمايش پيدا نمي‌كند؟ جالب اينكه 2مرتبه هم جلسه برگزار شد تا مشكلات مطرح و مرتفع شود اما بعد از پايان جلسه دوستان به اتفاق معتقد بودند خرس مشكل ندارد. دليل اينكه هنوز هم به نمايش درنيامده را من نمي‌دانم».

فيلم سينمايي خرس درباره بازگشت يك رزمنده از جبهه است و ماجراهاي روبه‌رو شدن او را با همسري روايت مي‌كند كه به خيال شهادت شوهرش دوباره ازدواج كرده است. شنيده‌ها حاكي از اين است كه مهم‌ترين ايراد محتوايي كارشناسان سازمان سينمايي به فيلم روي همين موضوع تمركز دارد. يعني گفته شده بهتر است بازيگر مرد براساس فيلمنامه از جايي غيراز جبهه به خانه بازگردد و علت دوري او از خانواده كه سبب‌ساز ازدواج همسر سابقش شده، چيزي جز جنگ باشد.

  • داستاني درباره كار و مهاجرت

خسرو معصومي شخصا معتقد است بعد از گذشت حدود 3دهه از پايان جنگ، يك موضوع آسيب‌شناسانه درباره دوران دفاع‌مقدس نبايد اينگونه مورد مناقشه قرار گيرد. او كه اميدوار است سرانجام خرس رنگ پرده نمايش را ببيند، اين روزها براي به پايان رساندن مراحل فني «كار كثيف» تلاش مي‌كند. فيلم داستاني درباره كار و مهاجرت دارد و لوون هفتوان، پدرام شريفي، شاهرخ فروتنيان و الهام نامي به همراه چند بازيگر تركيه‌اي در آن ايفاي نقش كرده‌اند. معصومي مي‌خواهد با فراغ بال و فرصتي كه در اختيار دارد، كار كثيف را براي نمايش در سي‌و‌ششمين جشنواره فيلم فجر آماده كند.

کد خبر 373449

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha