همشهری آنلاین: محققان کشور جلیقه هوشمندی را عرضه کردند که قادر به ارسال نوار قلب و علایم حیاتی بیمار به پزشک است.

جلیقه هوشمند

به گزارش ایسنا، در حال حاضر کشور با بالا بودن آمارهای مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی مواجه است و از سوی دیگر به دلیل مهیا بودن شرایط ابتلا به امراض، بهره‌گیری از استانداردهای بین‌المللی در زمینه‌های مختلف ضروری است.

از این رو با توجه به رژیم‌های نامناسب غذایی و آلودگی‌های مزمن محیطی توسعه یک تکنولوژی پوشیدنی با قابلیت مانیتورینگ پیوسته وضعیت عملکرد قلب و علایم حیاتی تحت نظارت مستقیم پزشک بیش از پیش احساس می‌شود.

امروزه با گسترش بسترهای مناسب در حوزه‌های فناوری اطلاعات و الکترونیک بی‌سیم، فضای مناسبی برای راه‌اندازی کلینیک‌های مجازی قلب برای محققان و متخصصان ایجاد شده است تا از این طریق به ارتقای سلامت جامعه و کاهش هدر رفت سرمایه مالی و جانی کمک شود.

بر این اساس، محققان کشور با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات جلیقه هوشمندی را برای ارسال الکتروکاردیوگراف (نوار قلب) بی‌سیم به کلینیک‌های مجازی ارائه کردند.

این طرح در واقع لباس هوشمندی است که علاوه بر راحتی استفاده، علایم حیاتی فرد را سنجیده و قادر به ارائه گزارش دقیق از وضعیت بیمار به پزشک است.

استفاده از این فناوری علاوه بر آنکه فرد را از ایستادن در صف‌های طولانی انتظار بیمارستانی و ترافیک‌های شهری می‌رهاند، از بروز خطرات جبران‌ناپذیر نیز رهایی می‌بخشد.

کد خبر 373118

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha