همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که 'دوران بزن و دررفتن' تمام شده است، گفت: مقابل هرگونه تهدید، زورگویی و ائتلاف‌های خارجی می‌ایستیم.

حبیب الله سیاری

به گزارش ایرنا؛ امیر دریادار حبیب الله سیاری در مراسم بدرقه ناوگروه چهل وهفتم نیروی دریایی ارتش به آبهای دور اظهار کرد: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری برای حفاظت از مرزها و منافع ملی کشورمان ازهیچ تهدیدی هراس نداریم.

فرمانده نداجا افزود: هم اکنون مرزهای نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته طوری که تا مدار 10 درجه اقیانوس هند حضوری آماده داریم.

دریا دار سیاری تاکید کرد: حضور مستمر در آبهای آزاد و جلوگیری از ایران هراسی و حفاظت از منافع ملی و خطوط کشتیرانی ایران در آبهای دور نشان از راهبردی بودن نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی با اشاره به استقبال از چهل و ششمین ناوگروه و اعزام ناوگروه چهل وهفتم ابراز کرد: از سال 1388 خورشیدی تاکنون 52 ناوگروه رزمی، صلح و دوستی به آبهای آزاد اعزام کرده ایم که درآینده نیز ادامه خواهد داشت.

در ادامه این مراسم فرمانده ناوگروه چهل و ششم نیز با ارائه گزارشی ازشناسایی و رهگیری 680 واحد غیر نظامی و بررسی مثبت 16فروند واحد نظامی و فرامنطقه ای و همچنین مانیتورینگ 38 فروند کشتی تجاری و نفتکش را به عنوان بخشی از عملکرد ناوگروه چهل و ششم ذکر کرد.

ناخدا حسین حسنی خاطرنشان ساخت: با توجه به تدبیرهای مقام معظم رهبری درخصوص اینکه هر کسی درهرجایی باید درانتخابات شرکت کند نیروهای مستقر در ناوگروه چهل و ششم نیز با چند روز دریانوردی وعزیمت به مسقط آرای خود را به صندوق اخذ رای ریختند.

گزارش ایرنا حاکی است، چهل و هفتمین ناوگروه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه به منظور انجام مأموریت‌های محوله با بدرقه امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش منطقه یکم دریایی بندرعباس را ابتدا به مقصد کشور دوست و برادرعمان و سپس آبهای آزاد و بین‌المللی در شمال اقیانوس هند و خلیج عدن ترک کرد.

این ناوگروه متشکل از ناو موشک انداز البرز و ناو پشتیبان بوشهر است. چهل و ششمین ناوگروه اعزامی نیز متشکل از ناو موشک انداز سبلان و ناو پشتیبانی لاوان نیز که فروردین ماه امسال به مأموریت اعزام شده بود پس از 65 روزدریانوردی عصر یکشنبه در اسکله منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفت.

کد خبر 372990

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha