همشهری آنلاین: نفت در معاملات دوشنبه ۲۲ خردادماه بازار جهانی با این باور که قیمت‌ها ممکن است پس از ریزش چشمگیر در هفته گذشته به کف رسیده باشد، افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است، ۴۸.۴۱ دلار در هر بشکه معامله شد که ۲۶ سنت یا ۰.۵ درصد نسبت به قیمت نهایی روز جمعه افزایش داشت.

نفت وست تگزاس اینترميدیت با ۲۴ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش، در ۴۶.۷ دلار در هر بشکه ایستاد.

هر دو قیمت پایه هفته گذشته در واکنش به آمار افزایش ذخایر نفت آمریکا حدود ۴ درصد کاهش ثبت کردند.

به گفته معامله‌گران، قیمت‌ها به دنبال رشد معاملات سفته‌ای و افزایش حجم معاملات خرید افزایش یافته است. افزایش معاملات خرید به دنبال کاهش حدود ۱۰ درصدی بهای معاملات نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترميدیت از ۲۵ ماه مه که توافق کاهش تولید اوپک تمدید شد، روی داده است.

در حالیکه به نظر می‌رسد بازار مالی تا حدودی اطمینان پیدا کرده که قیمت‌ها ممکن است به کف رسیده باشندَ، اما بازار فیزیکی همچنان با عرضه بالایی مواجه است به خصوص که فعالیت حفاری نفت در آمریکا همچنان رو به رشد است.

طبق آماری که گروه صنعتی بیکرهیوز در روز جمعه منتشر کرد، شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته منتهی به ۹ ژوئن، ۸ دکل حفاری جدید اضافه کرده و مجموع دکل‌های حفاری را به ۷۴۱ حلقه رساندند که بالاترین سطح از آوریل سال ۲۰۱۵ بود.

بر پایه آمار رسمی، تولید نفت آمریکا بیش از ۱۰ درصد از اواسط سال ۲۰۱۶ رشد کرده و به ۹.۳ میلیون بشکه در روز رسیده است.

طبق پیش بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید این کشور احتمالا در سال آینده به بالای ۱۰ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

بر اساس گزارش رویترز، افزایش تولید آمریکا، تلاش‌های اوپک و سایر تولیدکنندگان بزرگ برای حذف مازاد عرضه و حمایت از قیمت‌ها را تضعیف می‌کند. این تولیدکنندگان اواخر سال گذشته موافقت کردند تولیدشان را به میزان حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند و ماه گذشته توافق کردند این کاهش به مدت ۹ ماه دیگر تا پایان سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ ادامه پیدا کند.

کد خبر 372959

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha