دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر زیست بوم‌های دریایی سازمان محیط زیست ضمن تایید خبر حضور نهنگ‌های قاتل در خلیج فارس گفت: این موضوع عجیب نیست و پیش از این هم رخ داده اما مستند نشده است.

خلیج فارس میزبان نهنگ قاتل

به گزارش مهر، مدیرکل دفتر زیست بوم‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست در پاسخ به پرسشی درباره حضور نهنگ قاتل در خلیج فارس توضیح داد: گستره زندگی نهنگ قاتل از مناطق سرد نزدیک به قطب شروع می‌شود و تا مناطق حاره‌ای ادامه دارد بنابر این دیدنش در خلیج فارس بعید نبود.

داود میرشکار افزود: قبلا هم این نهنگ در خلیج فارس دیده شده اما مستندی از آن نداشتیم. این نهنگ‌ها در امارات دو ماه پیش دیده شده‌اند و در هفته‌های گذشته بین کیش و هندورابی و سپس در استان بوشهر دیده شده‌اند که بر اساس اطلاعات ما به احتمال زیاد همان نهنگ‌های قبلی در حوالی کیش اکنون در استان بوشهر رویت شده‌اند.

وی درباره دلیل نامگذاری این گونه دریایی توضیح داد: نهنگ‌های قاتل رژیم غذایی بسیار متنوعی دارند و از ماهی گرفته تا فوک، شیر دریایی و گونه‌های دیگر تغذیه می‌کنند و به همین دلیل نهنگ قاتل نام گرفته‌اند.

میرشکار در پاسخ به پرسشی درباره خطرناک بودن این نهنگ برای انسان‌ها تصریح کرد: این نهنگ به دلیل هوش سرشار با انسان رابطه بسیار خوبی برقرار می‌کند و تربیت‌پذیر است بنابر این با انسان مشکلی ندارد و تنها یکی، دو مورد در جهان گزارش داریم که آن هم در اسارت به انسان حمله کرده است. از این رو مشکلی نیست و خلیج فارس میزبان این دو نهنگ قاتل است که به احتمال زیاد برای تغذیه به اینجا آمده‌اند.

کد خبر 372931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha