مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

اعضای شورای شهر تهران در جلسه خود ۲ تقدیر داشتند؛ نخست تقدیر از اقدامات پرشتاب سال‌های اخیر شهرداری در توسعه خطوط مترو و بهره‌برداری از خط ‌۷ آن و دوم تقدیر از عملکرد نیروهای امنیتی کشور. اعضا همچنین با بررسی گزارش حسابرس تلفیقی صورت‌های مالی شهرداری تهران برای سال مالی منتهی به سال ۹۱ مهلت یکماهه‌ای را برای ارائه پاسخ به ابهامات موجود تعیین کردند.

عليرضا دبير، رئيس كميسيون برنامه و بودجه در ابتداي ارائه اين گزارش گفت: نظر حسابرس در اين گزارش اظهارنظر مشروط بوده است كه طبق قانون بندهاي گزارش توسط حسابرس بايد خوانده شود.

در ادامه جلسه گزارش حسابرسي توسط حسابرس منتخب شوراي اسلامي شهر تهران قرائت شد. پس از استماع گزارش اعضاي شورا نظرات خود را بيان كردند. ازجمله محسن سرخو كه گفت: خواستار حسابرسي ويژه در مورد پروژه‌هاي پل صدر و شهر آفتاب هستم. احمد حكيمي‌پور نيز اظهار كرد:

از اين گزارش‌ها بايد خروجي مناسبي بيرون آيد و بايد بدانيم كه آثار مالي اين گزارش چه خروجي‌اي در پي دارد. اسماعيل دوستي نيز خواستار پاسخ شهرداري تهران در راستاي اظهارنظر مشروط حسابرس شد. در ادامه جلسه مهدي چمران نيز گفت: ايراداتي كه در اين گزارش حسابرسي گرفته شده بخشي توسط شهرداري تهران پاسخ داده شده، بخشي در تلفيق سال 92 اصلاح شده و بخشي هم حل نشده باقي‌مانده است كه شهرداري بايد پاسخ دهد. در نهايت با نظر موافق اعضاي شوراي شهر تهران مهلت يكماهه به شهرداري تهران در راستاي ارائه پاسخ به ابهامات موجود در گزارش تلفيقي صورت‌هاي مالي منتهي به سال 91داده شد.

  • تكميل كادر ذيحسابي در شهرداري تهران

ديروز همچنين با تصويب شوراي شهر تهران تمام واحدهاي تابعه شهرداري تهران داراي ذيحساب شدند.اين مسئله پس از بررسي يك فوريت لايحه «پيشنهاد و معرفي 24نفر از كاركنان شهرداري به‌عنوان قائم‌مقام ذيحساب در واحدهاي تابعه شهرداري تهران» مصوب شد. اينطور كه عليرضا دبير در توضيح اين لايحه گفت با تأييد اين افراد به‌عنوان ذيحساب از اين پس در تمام مناطق، شركت‌ها و سازمان‌ها ذيحساب مستقر شده و اين اتفاقي است كه از شوراي سوم شروع شد و در شوراي چهارم كامل شد چراكه ذيحسابي نظارت حين اجراست؛

به‌عنوان مثال در شركت همشهري براي نخستين بار ذيحساب شهرداري معرفي شده است. دبير تأكيد كرد: هرقدر ذيحسابان بتوانند بهتر عمل كنند هم تفريغ بودجه بهتري خواهيم داشت و هم بودجه سال آينده بهتر بسته خواهد شد. رحمت‌الله حافظي، رئيس كميسيون سلامت، محيط‌زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران اما با بيان اينكه گزارش حسابرسي تلفيقي صورت‌هاي مالي شهرداري تهران سال91 ابهامات زيادي دارد، گفت: صورتحساب 33فقره حساب بانكي در اختيار حسابرس قرار نگرفته است و درخواست داريم جلسه فوق العاده‌اي گذاشته شود و شهرداري پاسخگو باشد.

  • تقدير از مترو و درويش

موضوع تقدير از اقدامات توسعه‌اي بخش مترو را ابوالفضل قناعتي، عضو هيأت رئيسه شوراي شهر تهران مطرح كرد. وي با اشاره به افتتاح خط 7متروي تهران گفت: خط 7متروي تهران يكي از عظيم‌ترين، سخت‌ترين و عميق‌ترين پروژه‌هاي عمراني شهر تهران بوده كه به واسطه آن شمال غرب تهران به جنوب شرق آن متصل خواهد شد. وي ادامه داد: توسعه مترو به كاهش آلودگي هوا و ترافيك مي‌انجامد و اميدواريم ادامه اين امر همچون افتتاح خط 6 نيز به خوبي دنبال شود.

قناعتي، عضو هيأت رئيسه شوراي شهر تهران در جلسه روز گذشته در رابطه با توسعه خطوط متروي پايتخت طي سال‌هاي اخير گفت: جا دارد از مسئولاني همچون هابيل درويش، مديرعامل شركت مترو به‌عنوان مدير جهادي در شورا قدرداني شود. وي اضافه كرد: تقدير از مديرعامل بانك شهر و نيز آقاي شريفي كه همواره با پيگيري‌ها و اقدامات خود موجبات تحقق پروژه‌هاي عظيم شهري را فراهم آورده‌اند نيز بايد مدنظر قرار گيرد.

رئيس شوراي شهر تهران هم توسعه مترو را از كارهاي ارزشمند شهرداري دانست و گفت: ما از كارگر ساده تا شهردار تهران تشكر مي‌كنيم كه چنين كار بزرگي را به انجام رساندند. اميدواريم ادامه توسعه مترو نيز با همين روند محقق شود. چمران همچنين با اشاره به‌وجود شايعات بسيار درخصوص بدهي‌هاي شهرداري گفت: اخبار و شايعاتي كه در فضاي مجازي پيرامون اين موضوع مطرح مي‌شود قابل اعتماد نيست و تنها مرجع قابل اعتماد گزارش مالي شهرداري خواهد بود.

  • قدرداني از نيروهاي امنيتي در جلسه شوراي شهر

رئيس شوراي شهر تهران جلسه ديروز را با اشاره به حوادث تروريستي چهارشنبه گذشته آغاز كرد. مهدي چمران گفت: در اين حادثه عده‌اي از تروريست‌ها كه نام خدا را بر خود گذاشته‌اند مردم بي‌گناه را در خانه ملت به شهادت رساندند؛ اگرچه نتوانستند اهداف پليد خود را محقق سازند اما حادثه‌اي كه به‌وجود آمد مردم دنيا آن را تقبيح كردند جز كشورهايي همچون آمريكا، اسرائيل و آل‌سعود كه خود پايه‌گذاران اين گروه‌هاي كثيف و نجس بودند.

چمران ادامه داد: با وجود اين و به‌رغم همه اقدامات اين افراد پليد، كشور ايران توانسته در ميان همه تلاطم‌ها به لطف الهي و تلاش مسئولان امنيتي و اطلاعاتي، خود را در جايگاه امني نگاه دارد. وي با اشاره به بيانات رهبر انقلاب در جمع دانشجويان گفت: اميدواريم همه بتوانيم به‌عنوان افسران جنگ نرم فرهنگي تمامي تلاش خود را در برابر استعمار و استكبار به‌كار گيريم. همانطور كه گفته شد اعضاي شوراي شهر تهران در نخستين جلسه پس از وقوع حادثه قبيحانه تروريستي در تهران با بزرگداشت نام شهداي اين حادثه از دستگاه‌هاي امنيتي كشور تقدير كرده و از مردم تقاضا كردند تا با اين نيروها هرچه بيشتر هماهنگي داشته باشند.

متن اين پيام كه به امضاي تمامي اعضاي حاضر در جلسه رسيد به شرح زير است:
بسم‌الله الرحمن الرحيم
شهر رمضان الذي انزل فيه القرآن
اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران با گراميداشت ياد و خاطره شهداي تروريستي هفدهم خرداد 96و عرض تبريك و تسليت به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي و ملت شريف ايران، به‌ويژه خانواده‌هاي عزيز شهداي اين حادثه كه به‌دست گروه‌هاي تروريستي دست نشانده نظام سلطه و حاميان فكري و مادي آنان انجام گرفت، لازم مي‌دانيم مراتب قدرداني و سپاسگزاري خود را از تمام نيروهاي امنيتي، انتظامي، حفاظتي و دستگاه‌ها و نهادهاي حافظ نظم و امنيت كه با اقتدار و صلابت در حداقل زمان توانستند ساير شبكه‌هاي تروريستي را در كشور شناسايي و متلاشي نمايند و آرامش و امنيت را بر فضاي عمومي جامعه حفظ و تقويت نمايند اعلام و از شهروندان گرامي تهراني تقاضا داريم در شرايط فعلي همه گونه همكاري را با اين عزيزان داشته باشيم.

جدول

کد خبر 372885

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha