همشهری آنلاین: کارشناسان استرالیایی هشدار می‌دهند که استفاده از تلفن همراه در اواخر شب تاثیرات مخرب بر سلامت روان نوجوانان دارد.

تلفن همراه در شب

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، در این بررسی متخصصان استرالیایی به ارزیابی سلامت روان نوجوانان با توجه به استفاده از تلفن همراه در اواخر شب و تاثیر آن بر کیفیت خواب، خلق و خو و اعتماد به نفس آنها پرداخته و همچنین علائم افسردگی در آنان را مورد مطالعه قرار دادند.

در این بررسی متخصصان به مطالعه روی ۱۱۰۰ دانش‌آموز استرالیایی از ۲۹ مدرسه مختلف برای چهار سال پرداختند. پرسشنامه مطرح شده بر این موضوع تمرکز داشت که دانش‌آموزان تا چه ساعتی از شب با گوشی همراه خود کار می‌کنند.

دکتر "لینت ورلون" کارشناس ارشد این مطالعه گفت: در این بررسی دریافتیم استفاده از تلفن همراه در اواخر شب به طور مستقیم به افت کیفیت خواب نوجوانان می‌انجامد و با گذشت زمان به کاهش سلامت روان و آرامش آنها منجر می‌شود.

به گفته متخصصان دلیل علمی که استفاده از تلفن همراه می‌تواند تاثیر منفی بر الگوی خواب داشته باشد تولید نور غیرطبیعی توسط این تجهیزات است. نور آبی فرآیند خواب را کند کرده، بر هورمون‌ها، ترشح هورمون انسولین و ملاتونین تاثیرگذاشته و تعادل بدن را به طور منفی تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کد خبر 372054

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha