دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان کانادایی گونه جدیدی از اسفنج گوشتخوار را در شمال اقیانوس اطلس شناسایی کردند. طول این اسفنج عجیب که Cladorhiza kenchingtonae نام دارد، به دو متر می‌رسد و سطح آن از خارهای میکروسکوپی شیشه‌ای پوشیده است.

شناسایی گونه جدید اسفنج گوشتخوار

به گزارش ایرنا، با وجودی که کشف این اسفنج عجیب در هفته جاری رسما اعلام شد، اولین شناسایی آن توسط محققان موسسه اقیانوس‌شناسی بدفورد به سال 2010 میلادی باز می‌گردد. در آن زمان محققان به دنبال گونه‌های جدید نبودند، اما زمانی که این اسفنج را مشاهده کردند، متوجه شدند تا کنون چیزی شبیه به آن ندیده‌اند و یک نمونه برداشتند.

از آن زمان تا کنون این نمونه مورد مطالعه و تحقیق قرار گرفته است. این گونه جدید در عمق سه کیلومتری اقیانوس شناسایی شده و خوشبختانه در آب‌های سطحی وجود ندارد.

در اقیانوس‌ها گونه‌های مختلفی از اسفنج‌ها وجود دارند. معمولا این جانوران دریایی به صورت انفعالی مواد مغذی را از جریان آب دریافت می‌کنند. اما برخی از گونه‌ها ترجیح می‌دهند از گوشت جانداران به عنوان رژیم غذایی استفاده کنند. در سال 2014 میلادی نیز چهار گونه از اسفنج‌های گوشتخوار در آب‌های دور از ساحل کانادا و در نزدیکی آتشفشان‌های زیر اقیانوس شناسایی شدند.

کد خبر 371727

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha