یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: خرید گندم در ۱۶ استان کشور در حال انجام است، اعلام کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون دو میلیون و ۱۰۰ هزارتن گندم به ارزش ۱۷ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال در سامانه شرکت غله خریداری شده است.

گندم

اسماعیل اسفندیارپور، مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌و‌گو با ایرنا با بيان اين خبر، افزود: این درحالیست که تاکنون 2 میلیون و 560 هزارتن گندم تولیدی کشور برداشت شده است.

وی اظهارداشت: همچنین 12 هزار میلیارد ریال معادل 70 درصد پول گندم خریداری شده از کشاورزان با عاملیت بانک کشاورزی پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: اکنون بالاترین خرید گندم به میزان یک میلیون و 635 هزارتن مربوط استان خوزستان و در رده‌های بعدی فارس، و ایلام قرار دارند.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: بیشترین حجم خرید گندم 'دوروم' کشور نیز مربوط به استان‌های گرم و خشک جنوب کرمان، خوزستان، دشت عباس ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر و جنوب فارس است.

وی با بیان این که برداشت و خرید تضمینی گندم در استان‌های گرم و خشک سیستان و بلوچستان، خوزستان، جنوب کرمان (جیرفت و کهنوج)، جنوب فارس، دشت عباس ایلام و کهگیلویه و بویراحمد رو به پایان است، افزود: اکنون برداشت و خرید در اقلیم گرم و مرطوب ساحل خزر همچون گلستان نیز آغاز شده است.

به گفته اسفندیارپور، از هفته آینده نیز مازندران و دشت مغان نیز وارد چرخه برداشت می‌شوند.

  •  خرید 110 هزارتن بذر گندم

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: تاکنون 110 هزارتن انواع بذر گندم کیفی از کشاورزان خریداری شده است.
مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی اظهارداشت: براساس مصوبه شورای اقتصاد در سال جاری گندم معمولی (نان) با افت مفید 4 درصد و 2 درصد افت غیرمفید هر کیلوگرم 13 هزارریال (1300 تومان) و گندم دوروم (ماکارونی) 13 هزار و 300ریال (1330 تومان) خریداری می شود.

خرید گندم سال زراعی جاری که از 21 اسفندماه سال گذشته از شهرستان سرباز بخش پیشین سیستان و بلوچستان شروع شد و تا اواخر مهر ماه ادامه دارد.

پارسال 14 میلیون و 590 هزارتن گندم تولید و 11 میلیون و 525 هزارتن به ارزش بیش از 145 هزار میلیارد ریال خریداری شد.

براساس مصوبه، سال گذشته هرکیلوگرم گندم معمولی با نرخ 12 هزار و 705 ریال و گندم دوروم با نرخ 13 هزار و 68 ریال با چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیرمفید خریداری شده بود.

کد خبر 371614

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha