همشهری آنلاین: سی و پنجمین شماره ماهنامه قلک (خردادماه ۹۶) ویژه ۳ تا ۷ ساله‌ها منتشر شد.

از دنبال مورچه‌ها گشتن تا درست کردن لواشک در قلک

در این شماره مطالب زیر به چشم می‌خورد:

- خداجونم: این شعر که در صفحه اول ماهنامه چاپ شده است، گفت‌وگوی یک کرم خاکی باریک است با خدا. در این شعر کرم از خدا برای آفرینشش تشکر می‌کند.

- چی بود؟ چی شد؟: در این بخش بچه‌ها با طرز پخت و آماده‌سازی لواشک آشنا می‌شوند.

- قصه‌های من و بچه‌هام: در این داستان کمیک‌استریپ می‌خوانیم که دختر خانواده در خانه مورچه می‌بیند و اصرار دارد مورچه را برای شام نگه دارد اما ناگهان متوجه می‌شوند که مورچه گم شده و به این ترتیب همه اعضای خانواده به دنبال مورچه می‌گردند.

- گلک: در این شماره بچه‌ها با گل «شبدر بنفش» آشنا می‌شوند و یاد می‌گیرند چگونه از این گل نگهداری کنند.

- پشمک، کی به مارمارک کمک می‌کنه؟، بگرد و پیدا کن، داستان کرنلیا و بادام و بیا بازی از دیگر مطالب این شماره از ماهنامه قلک هستند.

- نویسندگان، شاعران و مترجمان این شماره قلک عبارتند از: مریم هاشم‌پور، زهرا شاهی، زهرا موسوی، اردشیر مرادی، شهرام شفیعی، یوسف کیانی، مینا قنواتی و آرتمیس آزاد.

- طرح روی جلد این شماره را مهناز سلیمان‌نژاد تصویرگری کرده است.

- تصویرگران و عکاسان این شماره عبارتند از: طاهره شمسی، سارا طبیب‌زاده، ویدا کریمی، سام سلماسی آرتمیس آزاد و سید میثم موسوی.

- کودکان می‌توانند از طریق نرم‌افزار «واقعیت افزوده» layar، فایل صوتی اشعار و قصه‌های قلک را به صورت رایگان تا پایان خرداد‌ماه بشنوند.

ماهنامه قلک اولین نشریه‌ای است که با هدف بهبود سبک زندگی اقتصادی و آموزش مفاهیم این حوزه به خردسالان 3 تا 7 سال منتشر می‌شود. امیر لعلی مدیرمسئول این نشریه است، الهام تقی‌پور مدیر داخلی، زهرا موسوی کارشناس شعر آن و معصومه یزدانی کارشناس داستان.

 علاقه‌مندان جهت دریافت اشتراک این ماهنامه و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 88904616 تماس حاصل نمایند.

کد خبر 371508

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha