همشهری آنلاین: تارنمای فاکس نیوز نوشت، هیلاری کلینتون نامزد دمکرات و بازنده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا بدون نام بردن از دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواه خود، وی را با ریچارد نیکسون که در پی رسوایی واترگیت ناچار به استعفا شد، مقایسه کرد.

 هیلاری کلینتون ترامپ را با نیکسون مقایسه کرد

به گزارش ايرنا، وی روز جمعه به کالج ولزلی که سالها پیش از آن فارغ التحصیل شده بود، رفت و خطاب به دانشجویان و استادان حاضر در مراسم جشن فارغ التحصیلی گفت: زمانی که صاحبان قدرت دست به جعل حقیقت زده به افرادی حمله می کنند که اعمالشان را به پرسش می کشند، پایان جامعه آزاد فرا رسیده است. این اغراق نیست، رژیم های خودکامه در سراسر تاریخ چنین کرده اند و تلاش می کنند تا واقعیت را به کنترل خود درآورند.

کلینتون گر چه بصراحت نامی از ترامپ نیاورد، ولی چندین جنجال پیرامون دولت ترامپ را مطرح کرد و ریاست جمهوری وی را به نیکسون تشبیه نمود.

نامزد حزب دمکرات در انتخابات سابق ریاست جمهوری آمریکا با اشاره به نیکسون گفت: ما از انتخاب آن رئیس جمهوری، که مسئول تحقیق از وی در وزارت دادگستری را اخراج کرد و دوره اش سرانجام با خفت به پایان رسید، خشمگین بودیم.'

به گزارش ایرنا، این قیاس اشاره به این نکته دارد که دونالد ترامپ نیز دو هفته هفته پیش رئیس سابق FBI (پلیس فدرال آمریکا) را که سازمان تحت امرش در حال تحقیق درباره ارتباط احتمالی اعضای تیم تبلیغاتی ترامپ با روسیه در دوران انتخابات ریاست جمهوری گذشته بود، بطور ناگهانی از کار برکنار کرد.

اخراج ناگهانی جیمز کومی سیاستمداران آمریکایی را شوکه کرده و برخی از آنان عنوان کرده اند که این برکناری به سبب تحقیقات FBI در باره ارتباط ترامپ و روسیه بوده است.

رسانه های آمریکایی پیشتر خبر داده بودند که هیلاری کلینتون در صدد به راه انداختن گروهی سیاسی برای مقابله و مقاومت در برابر سیاست های دولت جدید آمریکاست و به همین منظور با افراد و گروههای مختلف دیدار کرده تا حمایت مالی آنان را جلب کند.

کد خبر 371477

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha