همشهری آنلاین: تیم ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان در اولین روز از رقابت‌های قهرمانی آسیا - اقیانوسیه با کسب یک نشان طلا و یک برنز به کار خود پایان داد.

Rahmati-Banitaba

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌هاي نابینایان و کم‌بینایان، در وزن منفی 60 کیلوگرم میثم بنی طباء، اولین نماینده کشورمان در دیدار نخست با غلبه بر حریفی از قزاقستان پیروز میدان شده و راهی دور دوم شد، در دور دوم نماینده چین تایپه را از میان برداشت و در دور سوم و ماقبل فینال مقابل نمازاف، حریف قدرتمند خود از ازبکستان، دارنده مدال طلای پارالمپیک ریودوژانیر مغلوب شد و در نهایت برای کسب نشان برنزحریف هندی خود را ضربه فنی کرد و نشان برنز گرفت.

بنی طباء با کسب نشان برنز در رنکینگ A پارالمپیک قرار گرفت.

در ورن منفی 66 کیلوگرم سعید رحمتی ابتدا نماینده قزاقستان را در ثانیه اول ضربه فنی کرد و مورد تشویق ایستاده و حیرت حاضرین شد، در مبارزه دوم برابر نماینده‌ای از میزبان به روی تاتامی رفت. رحمتی با ضربه فنی کردن تیموروف كه نفر اول مسابقات تیم ملی ازبکستان و رقابت‌های جهانی این وزن بود، راهی فینال شده، ولی دچار مصدومیت شد.

در مسابقه فینال رحمتی با پای آسیب دیده مقابل دیگر نماینده پرقدرت قزاقستان رفت و با غلبه بر وی گردن‌آویز طلا را به خود اختصاص داد.

اما در وزن منفی 73 کیلوگرم، مهدی برجلو در اولین دیدار خود مغلوب نماینده ازبکستان شد و در دیدار دوم مقابل نماینده قدر کره جنوبی هم شکست خورد و از گردونه مسابقات حذف شد.

محمد مختاری نیز در وزن منفی 60 کیلوگرم همین روند را طی کرد و دو مبارزه را واگذار كرد و حذف شد.

بدین ترتیب در نخستین روز پيكارهاي قهرمانی آسیا - اقیانوسیه از سه وزن منفی 60، منفی 66 و منفی 73 ، نمایندگان کشورمان یک طلا و یک برنز را به خود اختصاص دادند.

کد خبر 371448

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha