همشهری آنلاین: اجلاس سران کشورهای صنعتی جهان موسوم به گروه هفت (جی ۷) در میان تدابیر شدید امنیتی در شهر تائورمینا در جنوب ایتالیا آغاز شد.

group ۷

به گزارش ایرنا، چهل و سومین اجلاس سران جی 7 روز جمعه در شهر تائورمینا در جزیره سیسیل با حضور سران کشورهای ایتالیا، ژاپن، آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه و انگلیس و نمایندگان اتحادیه اروپا کار خود را آغاز کرد.

مبارزه با داعش و تروریسم در پی فاجعه منچستر، بحران پناهجویان، تنش با کره شمالی، تغییرات اقلیمی و آب و هوایی، امنیت سایبری، امنیت غذایی، بحران سوریه، برگزیت، نوآوری، مساله مربوط به حمایت از تولیدات داخلی، بحران جهانی انررژی، حمایت از فرهنگ محافظت از محیط زیست، اقتصاد پایدار، کاهش نابرابری ها و اشتغال از جمله موضوعات اصلی این دوره (چهل و سومین ) از اجلاس جی 7 است که به ریاست ایتالیا برگزار می شود.

این چهارمین اجلاس جی 7 از زمانی است که روسیه در آن شرکت ندارد. روسیه از سال 2014 و در پی بحران با اوکراین از این اجلاس کنار گذاشته شد.

چشمان جهان برروی اجلاس جی 7 تائورمینا خیره شده است. دولت ایتالیا به عنوان رئیس دوره ای تصمیم به برگزاری این اجلاس در شهر تائورمینا در جزیره سیسیل گرفت تا توجه رسانه ای جهان را در قبال بحران پناهجویان زنده نگه دارد. جزیره سیسیل در جنوب ایتالیا همواره محل ورود هزاران پناهجو از طریق مسیر دریای مدیترانه است.

در این اجلاس پائولو جنتیلونی نخست وزیر ایتالیا، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا ، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، ترزا می نخست وزیر انگلیس، شینزو ابه نخست وزیر ژاپن و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و همچنین جین کلاود جانکر رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و دونالد تاسک رئیس شورای اتحادیه اروپا حضور دارند. جنتیلونی، می، مکرون و ترامپ برای نخستین بار در اجلاس جی 7 شرکت می کنند.

شهر تائورمینا در جنوب ایتالیا که امروز و فردا (جمعه و شنبه) میزبان اجلاس سران جی 7 است، چهره ای کاملا امنیتی و زرهی به خود گرفت، جایی که حدود 10 هزار نیروی انتظامی و نظامی ماموریت حفظ امنیت سران کشورهای صنعتی را بر عهده دارند. صدها دوربین مدار بسته و دستگاه فلزیاب در خیابان های این شهر ساحلی در جزیره سیسیل تعبیه شده است و تدابیر شدید امنیتی برای جلوگیری از خطرات تروریستی و امنیتی در هر گوشه این شهر مشاهده می‌شود.

در پی دستور العمل صادر شده توسط وزارت کشور ایتالیا، تمام مرزهای هوایی، دریایی و زمینی این کشور در آستانه اجلاس جی 7 از روز 10 ماه مه (20 اردیبهشت) تا روز 30 مه (9 خرداد) به حالت تعلیق در آمده و کنترل مرزی از سر گرفته شده است.

در پایان اجلاس دو روزه 7 کشور صنعتی جهان یک بیانیه مشترک منتشر می شود که درآن نتیجه اجلاس اعلام خواهد شد. اغلب این نوع بیانیه ها مبهم و تهی هستند و به ندرت پیش می آید که سران در این اجلاس به توافقات مهم بین المللی برسند ، اغلب این اجلاس فرصتی برای دیدار میان رهبران جهانی گرفتن عکس های یادگاری است.

روز شنبه نیز قرار است یک تظاهرات علیه جی 7 در این شهر برگزار شود که خود منجر به افزایش تدابیر امنیتی شده است .

کد خبر 371369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha