همشهری آنلاین: نیروی انتظامی با صدور پیام تبریک به مناسبت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر تاکید کرد: سوم خرداد، سرود مقاومت مردم مسلمان ایران و تصویر تمام قد وفاداری به امام راحل و ولایت مداری مردمی است که در راه دفاع از اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی تا پای جان ایستادند.

سوم خرداد

به گزارش پایگاه پلیس، در متن پیام تبریک نیروی انتظامی آمده است: فتح خرمشهر فتح خاک نیست که فتح ارزش‌هاست؛حماسه سوم خرداد را می توان یکی از بزرگ ترین و مهم ترین رویدادها و دستاوردها در میان روزهای دفاع مقدس برشمرد.

این پیام افزود: اگر بخواهیم از آثار دفاع مقدس محافظت و به نسل های آینده منتقل کنیم بایستی حماسه آزاد سازی خرمشهر را به نحو شایسته ای برای نسل جوان تبیین کنیم.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: بر همه ما فرض است تا یاد کنیم و گرامی بداریم رشادت‌ها و جانفشانی‌های دلیرمردانی که در تاریخ پر فراز و نشیب این انقلاب با تکیه بر قدرت لایزال الهی ،حماسه‌ای عظیم و نقطه عطفی همچون آزادسازی خرمشهر قهرمان را رقم زدند و در آن دوران حساس، معادلات قدرت‌های استکباری جهان را بهم ریختند.

به گزارش ایرنا ، عملیات بیت المقدس- اردیبهشت و خرداد سال 1361- به آزادسازی شهر خرمشهر و مناطق وسیعی از جنوب کشور منجر شد. ارتش عراق در این عملیات با به جای گذاردن 16 هزار کشته و زخمی و 19 هزار اسیر، مجبور به فرار شد.

در این عملیات، پنج هزار و 400 کیلومتر مربع از اراضی جمهوری اسلامی از جمله مراکز مهمی چون شهر خرمشهر، هویزه، و پادگان حمید، طی 25 روز نبرد سخت توسط رزمندگان اسلام از اشغال دشمن آزاد شد.

کد خبر 371230

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha