دزدان دستگیر شده در منطقه دولت‌آباد، سارقان مسلحی بودند که به ۲ طلافروشی در تهران دستبرد زده بودند. آنها در جریان این سرقت‌ها بیش از ۷ کیلوگرم طلا دزدیدند و یکی از طلافروش‌ها را به ضرب گلوله مجروح کردند.

حوادث

نخستين سرقتي كه اعضاي اين باند رقم زدند بعدازظهر 12بهمن سال 94رخ داد. آن روز دزدان مسلح در حالي‌كه صورت‌شان را پوشانده بودند وارد يك طلافروشي در فلكه دوم دولت‌آباد شدند. 2نفر از آنها سلاح گرم در دست داشتند كه با استفاده از آن شروع به تهديد طلافروش كردند. نفر سوم هم قصد سرقت طلاها را داشت كه در همين هنگام مرد طلافروش تصميم گرفت در برابر دزدان مقاومت كرده و يكي از آنها را خلع‌سلاح كند. سارق ديگر با ديدن اين صحنه گلوله‌اي شليك كرد كه به پاي مرد طلافروش خورد. آنها با ضربات لگد صاحب مغازه را روي زمين انداختند و درحالي‌كه يكي از آنها مراقب وي بود، 2سارق ديگر شروع به جمع‌آوري طلاها كردند. در نهايت دزدان كه بيش از 5كيلوگرم طلا را داخل يك گوني ريخته بودند مغازه را ترك كرده و سوار بر 2‌موتورسيكلت فرار كردند.

  • سرقت مشابه

با فرار دزدان، مرد طلافروش به بيمارستان منتقل شد و با حضور كارآگاهان در محل سرقت، تحقيقات براي شناسايي و دستگيري دزدان مسلح شروع شد. با اين حال سرنخي كه بتواند پليس را به دزدان برساند به‌دست نيامد تا اينكه چند‌ماه بعد سرقت مشابه ديگري رخ داد. دزدان اين بار يك طلافروشي در منطقه باقرشهر را هدف گرفته بودند.

حدود ساعت 13:30بود كه آنها نقشه سرقت را عملي كردند. صاحب طلافروشي در توضيح اين ماجرا به مأموران گفت:‌آن روز 3خانم براي خريد به مغازه‌ام آمده بودند. در حال نشان دادن سرويس طلا به آنها بودم كه 3نفر با صورت پوشيده وارد طلا فروشي شدند. 2 نفر آنها كلت كمري داشتند و نفر سوم چماق در دست داشت. آنها به محض ورود به سمت من و مشتريانم گاز اشك‌آور پاشيدند و مرا مجبور كردند روي زمين بخوابم. بعد از آن هم دست‌كم 2كيلو طلا از مغازه‌ام دزديدند و فرار كردند.

  • يك تصادف

از آنجا كه طلافروشي دوربين مداربسته نداشت، تصويري از لحظه سرقت به‌دست نيامد. با اين حال اهالي منطقه مي‌گفتند كه دزدان را ديده‌اند كه هنگام فرار سوار يك خودروي پرشيا سفيد شده بودند. به گفته شاهدان پلاك خودرو مخدوش بود و قابل خواندن نبود. با اين حال مأموران در ادامه تحقيقات متوجه موضوع مهمي شدند. دزدان مسلح هنگام فرار از محل سرقت با يك وانت تصادف كرده و به فرار ادامه داده بودند اما در جريان اين تصادف يكي از پلاك‌هاي ماشين آنها كنده شده و روي زمين افتاده بود. اين پلاك مهم‌ترين سرنخ پليس براي رسيدن به دزدان مسلح شد.

  • عمليات در دولت‌آباد

بررسي‌ها نشان مي‌داد كه صاحب خودروي پرشيا جواني به نام محسن است. مأموران راهي خانه وي در منطقه قوچ‌حصار شدند اما او در خانه حضور نداشت و حتي اعضاي خانواده‌اش هم مدعي بودند كه چند روزي‌ است از او خبر ندارند. مأموران در ادامه بررسي‌ها دوستان محسن را شناسايي كردند.

آنها 4جوان به نام‌هاي مهدي، عباس، ساسان و كامران بودند و عجيب‌ اينكه اين چهار نفر نيز همزمان با ناپديد شدن مهدي، ناپديد شده و به خانه‌شان مراجعه نكرده بودند. شكي وجود نداشت كه سرقت‌ مسلحانه توسط محسن و دوستانش صورت گرفته و به همين دليل دستور بازداشت آنها صادر شد. هر چند اعضاي اين باند زندگي مخفيانه‌اي در پيش گرفته و ردي از خود به جا نگذاشته بودند اما در نهايت بررسي‌هاي تخصصي پليس پس از ماه‌ها نتيجه داد و محل تردد دزدان در منطقه دولت‌آباد شناسايي شد. بررسي‌ها از اين حكايت داشت كه اعضاي اين باند در اين منطقه يك طلافروشي ديگر را شناسايي كرده و قصد دارند به‌زودي به آنجا دستبرد بزنند.

ماموران به‌صورت نامحسوس محل تردد دزدان را زيرنظر گرفتند تا اينكه روز يكشنبه 31ارديبهشت خودروي سواري متعلق به يكي از سارقان را شناسايي كردند. حدود ساعت 2بعدازظهر بود كه عمليات ضربتي براي دستگيري دزدان شروع شد. كارآگاهان سد راه خودروي سارقان شدند و آنها را متوقف كردند ولي دزدان كه متوجه ماجرا شده بودند به سرعت از ماشين خارج شده و با پاي پياده شروع به فرار كردند.

با اين حال كارآگاهان با رعايت قانون به‌كارگيري سلاح و پس از شليك چند تير هوايي، آنها را هدف گرفتند و 3نفر از دزدان را به ضرب گلوله زمينگير كردند. 2نفر ديگر نيز كه راهي براي فرار نداشتند تسليم شدند و به اين ترتيب تمامي 5عضو باند سرقت به دام افتادند. در بازرسي متهمان و خودروي آنها يك قبضه سلاح كمري و يك قبضه كلاش كشف شد و اعضاي باند پس از انتقال به اداره آگاهي علاوه بر سرقت از 2طلافروشي به برنامه‌ريزي براي سرقت از يك طلافروشي ديگر در دولت‌آباد اعتراف كردند.

در شرايطي كه روز گذشته سرپرست اورژانس كشور از مجروح شدن 6نفر ازجمله 3مامور پليس و يك شهروند عادي در عمليات دستگيري دزدان طلافروشي خبر داده بود، سرهنگ حميد مكرم، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران اخبار منتشر شده درباره زخمي شدن يك شهروند در زمان وقوع سرقت مسلحانه را تكذيب كرد و گفت: 3سارق مسلح كه هدف گلوله قرار گرفته بودند به بيمارستان منتقل شدند و 2همدست آنها نيز در اداره آگاهي تحت بازجويي قرار دارند.

کد خبر 371032

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha