دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

اعضای شبکه توزیع کوکائین، گل، ال‌اس‌دی و ماری جوانا که با مدیریت یک زن بولیویایی در شبکه‌های مجازی (تلگرام و اینستاگرام)، جوانان را اغفال و به سمت مواد‌مخدر سوق می‌دادند، شناسایی و دستگیر شدند.

متهم

اعضاي اين باند با برگزاري‌ پارتي‌هاي شبانه در تهران و ديگر شهرها، پول زيادي به جيب مي‌زدند.سردار محمد مسعود زاهديان، رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا با اشاره به فعاليت‌ شبكه‌هايي كه در فضاي مجازي جوانان را به سمت مصرف مواد‌مخدر سوق مي‌دهند، گفت: يكي از اين شبكه‌ها به نام «اسپايدر»، طعمه‌هاي خود را كه بيشتر جوانان بودند براي مصرف موادمخدر، ازجمله كوكائين، گل‌، ال‌اس‌دي و... تشويق مي‌كرد تا جوانان به مصرف مواد روي‌آورند. اعضاي اين گروه حتي جلسات و پارتي‌هايي در نقاط تهران برگزار كرده و طعمه‌هاي خود را به آنجا كشانده و سعي بر تأمين مواد براي آنها مي‌كردند‎.

وي افزود: اين شبكه با تشكيل گروهي در اينستاگرام و تلگرام طعمه‌هاي خود را جذب كرده و به فريب آنها مي‌پرداختند و هر روز به تعداد اعضاي گروه كه اغلب جوانان بودند، اضافه مي‌شد.سردار زاهديان افزود: 7.5كيلو كوكائين در تهران توسط خانمي كه سرشبكه اين باند و اهل بوليوي بود، وارد كشور شده بود كه وي مواد‌مخدر را در بين اعضاي شبكه توزيع مي‌كرد تا آنها را در اختيار طعمه‌هايشان قرار دهند. درحالي‌كه تحقيقات و اقدامات اطلاعاتي در اين خصوص ادامه داشت اين زن شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه در فرودگاه تهران دستگير و تحويل مقامات قضايي شد. ‎

سردار زاهديان افزود: در ادامه تحقيقات در يكي از استان‌هاي شمالي كشور نيز مردي كه مدير شبكه بود و در باند اين زن بوليويايي همكاري داشت، دستگير شد. اين مرد ايراني بود و در تحقيقات بيشتر مشخص شد كه همسر وي كه يك زن اكوادوري است با او در زمينه توزيع مواد‌مخدر همكاري دارد و همدستش است. بررسي‌ها حكايت از اين داشت كه اين زن بيش از 4سال در زمينه تبليغ و توزيع مواد‌مخدر فعاليت داشته است كه پيگيري براي دستگيري وي ادامه دارد.

رئيس پليس مبارزه با مواد‌مخدر در ادامه گفت: در ادامه تحقيقات 3 زن ديگر كه اهل بوليوي بودند نيز شناسايي شدند كه در حال پيگيري موضوع هستيم و مشخص شده اين باند تا‌كنون سه بار با جاسازي مواد‌مخدر در چمدان‌هاي خود به‌صورت ماهرانه(هركدام از اين زنان به‌صورت جداگانه و در 3مرحله) مواد‌مخدر وارد كشور كرده‌اند‎.

سردار زاهديان افزود: شبكه موسوم به اسپايدر بيشتر مواد‌مخدري از نوع گل، ال‌اس‌دي و ماري جوانا مي‌فروختند و بيش از يك‌سال فعاليت داشتند‎. رئيس پليس مبارزه با مواد‌مخدر افزود: در اين رابطه 9نفر دستگير شدند كه مشخص شده بالغ بر 40نفر در اين شبكه فعاليت داشتند.

ضمن اينكه در مخفيگاه آنها 6كيلو انواع مواد توهم‌زا كشف شده و رايانه‌هايشان توقيف و تحت بازرسي قرار گرفته است. وي در ادامه گفت: اعضاي اين گروه بيش از 6‌ماه تحت كنترل پليس در فضاي مجازي بودند تا اينكه در نهايت گير افتادند. ‎رئيس پليس مبارزه با مواد‌مخدر به خانواده‌ها هشدار داد تا به نوع روابط فرزندان خود توجه داشته باشند و روابط آنها در فضاي مجازي را رصد كنند زيرا تنها با نظارت خانواده‌ها آسيب فرزندانشان قابل كنترل و مديريت است‎.

کد خبر 368659

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha