همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل ارتش گفت: ما امروز با تهدیداتی روبرو هستیم که نوع و شکل آن با گذشته فرق می‌کند و وظیفه نیروهای مسلح، حفظ آمادگی و برقراری امنیت است.

 احمدرضا پوردستان

به گزارش ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش افزود: یکی از وظایف مهم ما در نیروهای مسلح این است که در رفع نواقص و ایرادات خود تلاش کنیم وبا تغییر مدام در طراحی های دفاعی خود، دشمن را از دستیابی به اطلاعات نظامی مان ناکام نگه داریم.

امیر سرتیپ پوردستان برگزاری همایش‌های تخصصی وعلمی نظامی،اجرای رزمایش‌ها و تمرینات مداوم نظامی را از راه های حفظ آمادگی عنوان کرد.

جانشین فرمانده کل ارتش، اعتماد به نفس،برقراری امنیت روانی برای مردم وجامعه وآمادگی بازدارندگی را از مهم ترین مولفه‌های آمادگی نیروهای مسلح بیان کرد و گفت:دشمن وقتی بازدارندگی شما را ببیند وآمادگی تان را در تمام حوزه ها حس کند،نیات خود را آشکار می‌کند.

امیر سرتیپ پوردستان، هدف از ورود آمریکا به منطقه را حمله به عراق وافغانستان ندانست بلکه اظهارکرد که هدف اصلی آمریکا،ضربه زدن به کشور جمهوری اسلامی ایران است که بحمدالله با درایت وهوشمندی فرماندهی معظم کل قوا وآمادگی نیروهای مقتدر مسلح کشور، آمریکا نتوانسته است اهداف پلید خود را عملی سازد.

وی راهبرد جدید آمریکا در متطقه را مذهب ،علیه مذهب عنوان کرد و افزود: بر اساس همین تفکر،داعش را به وجود آوردند وامروز ما در منطقه با جنگ هیبریدی روبرو هستیم وتمام نگاه مردم به برگزاری رزمایش ها وآمادگی دفاعی نیروهای مسلح کشور است.
وی حوزه سایبر وجنگ الکترونیک را یکی از مهم ترین مولفه های قدرت نیروهای مسلح برشمرد و تاکید کرد: باید در این حوزه روزبه روز بر توانمندی خود بیافزاییم.

وی همچنین به جنگ های صدر اسلام و دید بلند فرماندهی حضرت علی «ع»در جنگ صفین اشاره و خاطرنشان کرد: به علت طولانی شدن جنگ صفین،حضرت علی«ع» با ایراد سخنرانی های مکرر در جمع یاران خود،همواره روحیه جنگاوری آنان را حفظ و ابعاد پلید دشمن را برای آنان بازگو می کرد.

کد خبر 370860

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha